Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona
analizy, blogaski, aŁtoreczki...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Praca magisterska - gry
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Kącik pytań wszelkich
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 8:12, 14 Sty 2015    Temat postu: Praca magisterska - gry

W związku z moją pracą magisterską cierpię na pustynię intelektualną, ale w końcu zdecydowałam się, że będę pisać o grach.
Tylko że jak oznajmiłam to mojej promotorce (no nie wiem, pytała mnie o ten temat średnio dwa razy w miesiącu od początku semestru i dopiero teraz się jej to przypomniało?) powiedziała mi, że jej studentka już pisała pracę o grach i ja muszę podejść do tego od innej strony, bo po co powielać badania. Powstrzymałam cisnącą się na usta odpowiedź "co mnie obchodzi, co pisała pani studentka, poza tym te prace i tak nikogo nie obchodzą, więc powieli się czy nie, żadna różnica" i przejrzałam pracę tej dziewczyny. I zdenerwowałam się, bo zrobiła to, co by mi pasowało - zresztą, pokażę wam spis treści.

Cytat:
Rozdział 1 Gra jako przedmiot badań naukowych
Czym jest gra?
Gry sieciowe
Gry sieciowe a gry MMO; rozgraniczenie
Od graczy MMO do grupy społecznej
Typologia grup społecznych a społeczności gier MMO
Rozdział 2 Język, tekst, komunikacja
Język
Język a media
Język sieci
Tekst
Mimika tekstu
Komunikacja
Komunikacja internetowa
Narzędzia komunikacyjne stosowane w grach
Rozdział 3 Wizerunek gracza
Kondycja gracza
Motywacja
Charakterystyka gracza
Rozdział 4 Zachowania informacyjne graczy gier MMO w świetle badań ankietowych
Metodologia
Budowa kwestionariusza
Opis wybranych typów gier na przykładach
Metoda opracowania kwestionariuszy
Opracowanie konkretnych pytań ankietowych


O ten język to będę walczyć, no po prostu moja polonistyczna dusza nie potrafi z tego zrezygnować Razz. Coś na kształt 1 rozdziału też muszę zrobić, jakieś wprowadzenie, więc chyba nie będzie mi robić specjalnie problemu. Na 3 zależy mi mniej, tym bardziej że przeczuwam takie pierdolenie o Szopenie i koszmarne generalizowanie, a na 4 właściwie wcale.

No ale dobra, pytanie: od jakiej ja jeszcze strony mogę do tego podejść? Od razu mówię, że nie chcę wchodzić w zaawansowaną informatykę, a raczej w kwestie psychologiczno-społeczno-językowe. Poważnie czuję, że moja kreatywność odnośnie tej pracy oscyluje w przedziale [-1,1>, więc baaaardzo docenię pomoc. (Studiuję informację naukową i bibliotekoznawstwo, jak to ma w czymś pomóc... ale myślę, że do związków z kierunkiem wystarczy fakt, że to środowisko internetowe).

Mogę zrobić jakąś ankietkę i na tej podstawie coś napisać, nie musi być literatura. Nawet nie wiem, czy nie będę musiała, bo promotorka co chwilę ode mnie żąda, żebym wybrała SPOSÓB BADAWCZY, którego będę używać, i pytania badawcze.

No ale po drugie - literatura. Mam trochę, tak polskiej, jak angielskiej, ale na ten temat pisze się mało. Więc jeśli ktoś coś ma, to będę wdzięczna za podrzucenie. Naukowa, popularnonaukowa, porządna amatorska, badania - mogę się przyjrzeć wszystkiemu.

(Aha, wiem, że mówiłam o erpeżkach kiedyś, ale zdecydowałam się nie zawężać i pisać ogólnie o grach).

Temat będzie otwarty co najmniej przez najbliższy rok, więc można podrzucać - przynajmniej odnośnie drugiej prośby - cały czas Smile.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leleth dnia Czw 4:52, 15 Sty 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gayaruthiel
Bezo grudek



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 8742
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Haugesund

PostWysłany: Śro 10:07, 14 Sty 2015    Temat postu:

To moze cos o psychologii graczy? Kto gra, dlaczego n ie wszyscy graja, jak granie wplywa na wiezi spoleczne, mozesz obalic mit, ze od przebywania w sieci usychaja wiezi spoleczne, podac za przyklad bieganie w druzynach w MMO, podczas ktorego komunikuje sie dzwiekowo z innymi graczami, koordynujac zadania.
Moge ci podrzucic pare tekstow o tym ze strzelanki dobrze wplywaja na koordynacje oko-reka a gry strategiczne trenuja do zarzadzania budzetem domowym.
Mozesz tez poruszyc temat uzaleznienia od gier, wspomniec o zgonach z Korei, podkreslic ze to sa wyjatki, pochylic sie nad tym dlaczego ludzie uciekaja w swiat gier.
Moze tez opisac pozycje Starcraftu w Korei, zbadac dlaczego ta gra jest dla nich tak wazna, skad sie to wzielo i czemu nie dziala gdzie indziej.
Z innych ciekawostek okologrowych, podobno mafia uzywa czatow w grach mmo do ustawiania zabojstw, bo nikt tam nie wylapuje slow typu "zabic" "bron" "morderstwo" itp Razz
Mozesz napisac cos o wzrastajacej nagle wsrod doroslych popularnosci planszowek, ktora imho jest powiazana z przejsciem nerdowskiej kultury do mainstreamu, poteoretyzowac skad to sie wzielo.
W ankiecie pytac ludzi czy chetniej graja na kompie pojedynczo, na kompie grupowo, w realu w planszowki czy w realu w erpegi.
Dopasc mistrza gry tradycyjnych erpegow i poruszyc temat tego jak prowadzenie sesji rozwija wyobraznie i talenty pisarskie. Wspomneic, dlaczego przekladanie zapisu sesji na papier bez zadnych obrobek rzadko kiedy konczy sie dobrze.
W to wszystko mozesz jeszcze wplesc Krysztaly Czasu, pytanie dlaczego z tak popularnej niegdys gry tworca zrobil tak zalosna powiesc.
Mozesz tez cos skrobnac o tym jak mechanizmy gry wykorzystuje sie w zarzadzaniu korporacja.

Tematow jest miliard Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 11:13, 14 Sty 2015    Temat postu:

Psychologia graczy podchodzi pod rozdział 3, Wizerunek gracza. Tzn. nie patrzyłam, co dziewczyna dokładnie pisała, ale nie chcę na siłę wymyślać, czego mam nie powtarzać. Widziałam, że pisała np. o wieku i wykształceniu graczy i takich rzeczach. Sprawdzę jeszcze, co tam dokładnie jest, ale obawiam się, że większość z wymienionych owszem.
Nie mam zamiaru też poświęcać całych rozdziałów pojedynczym grom - wtedy pisałabym pracę zupełnie o czym innym; skupianie się na języku i ogólnej charakterystyce w kontekście całego zjawiska, a później innym zjawisku w kontekście tylko jednej gry wydaje mi się nieszczególnie sensowne, poza tym ja nie mam pod to szczególnie materiałów.
Kryształy czasu... no nie wiem, analiza stanu psychicznego Szyndlera i jego żenujących umiejętności pisarskich to chyba nie motyw na taką pracę. Very Happy Jako dygresja pod innym kątem może.
Planszówki to też najwyżej marginalnie i w porównaniu do innego, to nie jest internet i informacja naukowa.
Generalnie nie chcę się skupiać na bardzo wąskiej dziedzinie, tylko pisać dużo o grach ogólnie (chyba że promotorka znowu wpadnie na coś światłego), bo wiem, jakim bólem będzie dla mnie wyklepanie 100 stron i potrzebuję dużo materiałów i dygresji. (Jak macie fajne obrazki i takie tam rozpychające tekst, to będę wdzięczna Razz ).
Dzięki za pomysły Smile.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leleth dnia Śro 11:54, 14 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IHime
Super Ninja



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z piwnicy

PostWysłany: Śro 12:06, 14 Sty 2015    Temat postu:

A może z zupełnie innej strony, np. gamifikacja, jej wpływ na formułowanie problemów życia codziennego i ich rozwiązań? Przenoszenie języka gier do realu?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dekadencja
Hauptscharführer Tom Kaulitz



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 2014
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 12:22, 14 Sty 2015    Temat postu:

u nas w instytucie jest gość zajmujący się wykorzystaniem gier w korporacjach itp. Myślę, że to by było mało interesujące dla ciebie ale może coś w stylu: wykorzystanie gier w szkolnictwie lub ogólnie w pedagogice

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Procella
Bezo grudek



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 4679
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:32, 14 Sty 2015    Temat postu:

Leleth napisał:
(Jak macie fajne obrazki i takie tam rozpychające tekst, to będę wdzięczna Razz ).

Tabelki! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:48, 14 Sty 2015    Temat postu:

Tak, myślałam o grywalizacji, to by było bardzo fajne, jeśli miałabym dość materiałów.
O szkolnictwie i pedagogice nie myślałam, też fajne, ale tutaj to przewiduję, że już w ogóle nic nie znajdę :/.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dekadencja
Hauptscharführer Tom Kaulitz



Dołączył: 13 Sie 2011
Posty: 2014
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 13:31, 14 Sty 2015    Temat postu:

IHime napisał:
A może z zupełnie innej strony, np. gamifikacja, jej wpływ na formułowanie problemów życia codziennego i ich rozwiązań? Przenoszenie języka gier do realu?


to już podchodzi pod teorię gier a to już matematyka. Ale jakby co to skończyłam kurs na ten temat Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merr
Rebeca w gróbce



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 2741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 14:37, 14 Sty 2015    Temat postu:

Gamefikacja średnio podchodzi pod matematykę - tzn może, ale nie musi. Leleth, jeśli chcesz iść w gamefikację, to a) teraz na courserze rusza kurs na ten temat (mozesz sie zapisać i wziać materiałyRazz), ew moge popytać moich wykładowców jakie lektury polecają. Wbrew pozorom tego troche jest, ale głownie za granicą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Procella
Bezo grudek



Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 4679
Przeczytał: 82 tematy

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:56, 14 Sty 2015    Temat postu:

merrik napisał:
Gamefikacja

Ależ to słowo jest paskudne, cokolwiek znaczy!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merr
Rebeca w gróbce



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 2741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 1:58, 15 Sty 2015    Temat postu:

Muszę sprawdzic, który zapis jest w koncu poprawny. Widzialam ze cztery wersje...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 4:51, 15 Sty 2015    Temat postu:

Ja mówię grywalizacja albo gamefication, gamefikacja to paskudna (imo) hybryda. Wracając do tematu:
Cytat:
jej wpływ na formułowanie problemów życia codziennego i ich rozwiązań

nie widzę w tym matematyki Wink. Nie chcę się skupiać na prawdopodobieństwie, strategiach itd., bo się zresztą zwyczajnie na tym nie znam i mogłabym coś wysoce durnego palnąć, tylko od strony no, psychicznej i socjalnej podejść.
Merr, rzuć linkiem, ten kurs bezpłatny?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
IHime
Super Ninja



Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z piwnicy

PostWysłany: Czw 9:09, 15 Sty 2015    Temat postu:

Widziałam i "grywalizację" (do której mam stosunek ambiwalentny, bo kojarzy się z rywalizacją), "gryfikację" wyłącznie w definicji, nigdy w użyciu, oraz "gamifikację" przez dwa i, bo angielskie słowo też zawiera je dwie.

Gamifikacja w edukacji, na dole strony są linki do materiałów udostępnianych przez uniwersytety i książek, które mogą pomóc na start:
[link widoczny dla zalogowanych].


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez IHime dnia Czw 9:10, 15 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Manon
Mątwa Jęta Szałem



Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 557
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 13:15, 15 Sty 2015    Temat postu:

Jeszcze tak a propos planszówek jako wtrącenie możesz się przyjrzeć tym dwóm pozycjom jeżeli chodzi o gry i edukację, prowadzenie biznesu:

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Manon dnia Czw 13:16, 15 Sty 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik
Szpieg z Krainy Zmierzchowców



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 2117
Przeczytał: 45 tematów

Pomógł: 53 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:29, 15 Sty 2015    Temat postu:

Jeżeli idzie o gry a naukę, na DuoLingo ruszyła opcja z myślą o nauczycielach, żeby tworzyli swoje grupy dla uczniów i śledzili ich postępy (jakby się uprzeć, to DuoLingo opiera naukę języków na czymś w rodzaju gry). Do tego brainmax.pl, który zachęca graczy do rozwijania refleksu, pamięci czy koncentracji przez proste gry.

Może warto zwrócić uwagę na wzrastającą popularność gier indie, wszelkie eksperymenty i kickstartery?

Albo youtuberzy zdobywający popularność przez walktroughty i inne gameplaye? Że specyficzne środowisko graczy, że czemu ludzie wolą patrzeć, jak ktoś gra, zamiast samemu zagrać, takie tam...

Tak na razie luźne pomysły, jak coś jeszcze wymedytuję, to oczywiście się podzielę. Uważam, że zbywanie kogoś, "a bo już napisano na ten temat, więc co", jest nie w porządku. Powodzenia z pracą!

Z wyrazami szacunku
Kazik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 0:29, 22 Sty 2015    Temat postu:

Dzięki wszystkim Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:20, 24 Lip 2015    Temat postu:

Rodzę w tragicznych bólach tę magisterkę. Ostatecznie stanęło na czymś w stylu języka graczy i narracji w grach i wokół gier (nie wiem, zobaczę w trakcie, jak mi to wyjdzie, materiałów jest dramatycznie mało, o języku to głównie przepisuję z materiałów ogólnie o języku internautów, tylko zamieniam słowo internauci na gracze, o narracji nawet tego nie będzie). W związku z tym mam pytanie: znacie jakieś czaty gierczane, gdzie mogę wejść bez rejestracji (albo nawet po rejestracji, ale polegającej tylko na wpisaniu nicka i hasła, a nie tworzenia sobie całego konta, postaci czy czego tam), żeby sobie znaleźć przykłady charakterystycznych zjawisk? Żeby nie pisano tam tylko głównie komend, jak np. w Twitch Plays Pokemon, tylko żeby było widać specyficzną ortografię, interpunkcję itd. Oprócz czatów mogą być też erpegi, tylko raczej wieloosobowe, a nie z udziałem dwóch osób produkujących ściany tekstu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merr
Rebeca w gróbce



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 2741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 0:03, 25 Lip 2015    Temat postu:

Mam trochę o języku graczy, ale po angielsku.

Co rozumiesz przez narracje w grach? Jakich grach?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:07, 25 Lip 2015    Temat postu:

Może być po angielsku.

Wszystkich Razz. Szeroko pojęty sposób budowania opowieści, ale też np. narastające wokół gier rytuały przekształcające się w jakąś historię (np. narracja religijna we wspomnianym Twitch Plays Pokemon), takie tam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
merr
Rebeca w gróbce



Dołączył: 19 Lis 2011
Posty: 2741
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 34 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 0:13, 25 Lip 2015    Temat postu:

Sprawdź cz książka Meaningful Games ci się nie przyda. Szlaja się po internetach. [link widoczny dla zalogowanych]


Język
[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Narracja
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Polskie;
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Ta praca wyglada senswonie, ale nie wiem czy masz jak dotrzec
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez merr dnia Sob 0:30, 25 Lip 2015, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 0:23, 25 Lip 2015    Temat postu:

Super, dziękuję bardzo, przejrzę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:13, 26 Lip 2015    Temat postu:

Ponawiam prośbę o przykłady czatów Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gayaruthiel
Bezo grudek



Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 8742
Przeczytał: 86 tematów

Pomógł: 50 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Haugesund

PostWysłany: Nie 21:05, 26 Lip 2015    Temat postu:

Nie, ale moge ci podac [link widoczny dla zalogowanych] Razz

Najbardziej rzucaja sie w oczy skróty i slang w stylu "lfg" "drop" "exp", "noob" i ponglisz w rodzaju "Skończyłem event, boss wydropił sporo lootu, nałapię expa i porobię achievy".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 21:26, 26 Lip 2015    Temat postu:

Nie chcę przykładów, z reguły są dobierane tendencyjnie właśnie pod względem najbardziej charakterystycznych cech/najzabawniejszych sytuacji/etc. Nie chcę, żebyście mi mówili, co się rzuca w oczy, wiem, jak wygląda język internetu, chcę to sobie sama przeanalizować. Znaczy doceniam, że chcecie pomóc, wiadomo, że też wszystkiego nie wyłapię czy coś po prostu mogę zapomnieć, ale po prostu potrzebuję czegoś innego w tej chwili.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irena Adlerowa
Gość






PostWysłany: Wto 2:20, 28 Lip 2015    Temat postu:

A musi być dokładnie czat? Ja mogę podrzucić [link widoczny dla zalogowanych], zwłaszcza kwieciste rozmowy w dyskusjach o nowości. Wadą jest dużo typowego akurat dla tej gry slangu.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 2:24, 28 Lip 2015    Temat postu:

Nie, mogą być jakieś fora, grupy rpgowe, takie rzeczy. Dzięki, sprawdzę Smile.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irena Adlerowa
Gość






PostWysłany: Wto 2:25, 28 Lip 2015    Temat postu:

Jakby coś, ja w to gram, mogę wytłumaczyć co bardziej niezrozumiałe kwestie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:45, 28 Lip 2015    Temat postu:

Ok, jeszcze jedno - możecie mi podrzucić grafiki z ciekawymi zestawami emotek z gier? Nie muszą być jakieś wymyślne, wystarczą te podstawowe, uśmiech, smutek, etc. Oczywiście mogę sobie zguglać, ale może macie jakieś propozycje fajnych przykładów.
E. W sensie wiecie, nie same znaki typu :D ;((((, tylko jak system zmienia wpisywane znaki na jakieś odpowiedniki graficzne, np. na facebooku albo skype.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leleth dnia Wto 18:47, 28 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deneve
Przedłużenie łopaty



Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 2983
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 19:25, 28 Lip 2015    Temat postu:

W DOTA2 za udział w The International (turniej, w którym można grube miliony wygrać), tzn. za zakup "kompendium", nie samą grę w zawodach, można dostać zestaw ekskluzywnych emotikon, które wyglądają jak bohaterowie w grze:

[link widoczny dla zalogowanych]

Myślę, że są dość oryginalne. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:21, 29 Lip 2015    Temat postu:

Wciąż ja Razz.
Tym razem poproszę o wszystkie przykłady skrótowców, jakie wam przychodzą do głowy. Zarówno ucięcia, jak pozdro, nara, exp czy co tam, te od pierwszych liter, jak lol, mspanc, wtf, jak i wszystkie inne. Tylko raczej specyficznie gierczane, o tych ogólnych już napisałam, a co do gier, to wiadomo, wszystkich nie znam, trochę mam, ale chętnie bym napisała więcej, więc może wam coś przyjdzie do głowy. Tylko jakby były mniej popularne, to bym prosiła z wytłumaczeniem.
E. W sumie to w ogóle może być charakterystyczna leksyka, przyda mi się później.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leleth dnia Śro 23:34, 29 Lip 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Galnea
Profanator Fandomu



Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 2180
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:44, 02 Sie 2015    Temat postu:

Piszę pod kątem Guild Wars 2 (bo w to aktualnie gram). Niektóre z wyrażeń są ogólne, inne charakterystyczne dla tej gry.

wp - waypoint
lfg - looking for group
event - pojawiające się co pewien czas misje, dostępne dla wszystkich graczy na mapie. Np. z laboratorium szalonego naukowca uciekły obiekty doświadczalne, zagnaj je tam z powrotem.
anti d/c, dc i podobne - anti disconnection (W GW jest wiele identycznych wersji tej samej mapy, o określonej "pojemności". Ma to zapobiegać powstawaniu lagów (spowolnień w działaniu gry) spowodowanych zbyt dużą liczbą graczy w jednym miejscu. Ma to jednak wady - jeśli w trakcie wykonywania questa lub walki z bossem zerwie się połączenie, graczowi może nie udać się zalogować ponownie na tę samą mapę, co skutkuje utratą nagród. Dlatego przy dużych eventach gracze łączą się w drużyny, dzięki czemu można ściągnąć tych, których wyrzuciło z serwera. Takie drużyny nazywa się właśnie anti d/c party.)
npc - wiadomo, Non-Player Character
party - mała, zorganizowana drużyna graczy
raid - to jest bardziej popularne chyba w WoWie. Zorganizowana grupa graczy, która idzie do instance (pl - instancji), żeby wykonać dłuższą misję i pokonać bossów. Instancje to mapy, które generują się na potrzeby raidów i są dostępne tylko dla jego członków.
zerg - spontaniczna grupa wielu graczy, która zebrała się w jednym miejscu, żeby np. pokonać World Bossa. Nazwa oczywiście pochodzi od Zergów, jednej z ras ze Starcrafta.
self inv - self invitation (grupa, do której można się samemu wprosić)
loot - łup
build - sposób, w jaki została rozwinięta postać. Czyli np. w jaki sposób przydzielono jej talenty, jakich skilli używa, jaki nosi ekwipunek.
taxi - rodzaj party, w którym chodzi o ściąganie innych graczy na swoją wersję mapy - najczęściej służy zapewnieniu sobie ludzi do wykonania misji, np. pokonania World Bossa.
zerker - rodzaj buildu w GW2, w którym postać jest ubrana w ekwipunek z etykietą Berzerker (daje bonusy do cech Power, Precision i Ferocity)
dmg - damage
CC - Controlling Crowds - rodzaj skilli, które służą, do zarządzania rozkładem przeciwników, co ułatwia ich pokonanie. Np. umiejętności powodujące przerażenie, zamrożenie, oszołomienie. Również rodzaj buildu opartego na skillach CC.
DPS - Damage Per Second - rodzaj buildu zbudowanego tak, żeby zmaksymalizowac obrażenia. Również jedna z funkcji postaci podczas raidu (wtedy nazywana również nuke) - jej głównym zadaniem bicie bossa.
Tank - postać, która może nie zadaje dużych obrażeń, ale jest bardzo wytrzymała. Jej zadaniem jest branie na klatę bossa (ściąganie aggro), żeby dps mógł go spokojnie bić.
Healer - uzdrowiciel
Support - postać wsparcia, której zadaniem jest wspomaganie sojuszników np. przez buffowanie i przeszkadzanie wrogom np. za pomocą debuffów lub cc
buff (w GW2 - boon) - błogosławieństwo, tymczasowo nałożony bonus (np. regeneracja). Również ulepszenie klasy, przeciwnika przez twórców podczas patchu.
debuff (w GW2 - condition) - przeciwieństwo powyższego (np. vulnerability)
op - overpowered - określenie postaci/klasy, która ma tak zawyżone statystyki, że zaburza balans gry

Poza tym są różne określenie trybów gier - PvP (Player vs. Player), PvE (Player vs. Enviroment), WvW (World vs. World) i masa specyficznych skrótów np. na określenie bossów (TT - Triple Trouble, VW - Vinewrtath, Tq - Tequatl), lokacji (SW - Silverwastes, DT - Dry Top, LA - Lion Arch) czy klas (ele - Elementalista, mes - Mesmer, engi - Engineer).

Tyle mogę wymyślić na tę chwilę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:53, 02 Sie 2015    Temat postu:

Dziękuję, cudownie <3 <3 <3 . Zrobię sobie jeszcze jako dodatek słowniczek w ogóle, to mi się bardzo przyda.
Jakbyście mieli jeszcze inne przykłady, albo jakiś ponglisz, fajne screeny, no cokolwiek, to przez co najmniej najbliższe kilka miesięcy jestem chętna i wdzięczna Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:53, 02 Sie 2015    Temat postu:

Dziękuję, cudownie <3 <3 <3 . Zrobię sobie jeszcze jako dodatek słowniczek w ogóle, to mi się bardzo przyda.
Jakbyście mieli jeszcze inne przykłady, albo jakiś ponglisz, fajne screeny, no cokolwiek, to przez co najmniej najbliższe kilka miesięcy jestem chętna i wdzięczna Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Deneve
Przedłużenie łopaty



Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 2983
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 42 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Toruń

PostWysłany: Nie 17:38, 02 Sie 2015    Temat postu:

W docie wp znaczy też well played, gg good game, standardowo l2p - naucz się grać, ss bot/top/mid znaczy, że na którejś linii nie ma bohaterów przeciwnej drużyny (missing middle/top/bottom).
omw - on my way.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:11, 22 Sie 2015    Temat postu:

Chce mi ktoś sprawdzić fragment? Wink
Chciałam przedstawić podział gier. W przeważającej części jest oparty na klasyfikacji Filiciaka, która wydała mi się sensowna - tyle że to były sieciowe, ja dodałam parę rzeczy, żeby się odnosiło ogólnie do komputerowych. Propozycje jakichś modyfikacji/rozbudowy? Bo trochę nie jestem pewna, na ile ma to sens.

Cytat:
Obszerny podział gier sieciowych przedstawia Mirosław Filiciak. Po lekkiej rozbudowie typologia ta może odnosić się również do nieco szerszej kategorii gier komputerowych. Można je podzielić ze względu na:
1. Gatunek:
a) Zręcznościowe (np. bijatyki, strzelanki/shootery, gry platformowe, skradanki),
b) Strategiczne (np. gry ekonomiczne, taktyczne, 4X, gry w boga, tower defense),
c) Przygodowe (np. [niestety nie mam na razie pomysłu Razz ])
d) Symulatory (np. życia ludzi czy zwierząt, sterowania pojazdami),
e) Fabularne (np. MMORPG, jRPG, MUD-y, roguelike).
2. Integrację:
a) Gry jednoosobowe,
b) Opcjonalny tryb gry wieloosobowej,
c) Gry wieloosobowe, w tym:
- gry rundowe (rozgrywki od zera do wyniku),
- światy niezależne (gry czasu rzeczywistego, rozwijające się niezależnie od obecności gracza w grze).
3. Technologię:
a) Gry wymagające jedynie użycia komputera/konsoli/innego urządzenia, bez konieczności dostępu do Internetu,
b) Gry za pośrednictwem przeglądarki,
c) Peer-to-peer (decentralizacja na sieć, każdy komputer może działać jako serwer),
d) Serwer dedykowany [boli mnie użycie tego słowa, ale cóż] (centralny serwer sterujący połączeniami użytkowników).
4. Przeznaczenie:
a) Wyimaginowane środowiska (program jako pomoc w wyobrażeniu sobie fikcyjnego uniwersum),
b) Środowiska laboratoryjne (gry przeznaczone do badań i eksperymentów, głównie socjologicznych),
c) Rozrywkowe (gry „właściwe”).
5. Sposób dystrybucji/model biznesowy:
a) Płatny program z opcją wieloosobową za darmo,
b) Płatny program z abonamentem,
c) Darmowy program plus abonament,
d) Opłata za każdą rozgrywkę,
e) Opłata za dodatkowe opcje (kolejne epizody, nowe funkcje itd.).

Podany podział zdaje się wyczerpywać istotniejsze kwestie. Oczywiście można znajdować nowe kategorie, jak na przykład nośnik, na którym rozpowszechniana jest gra (choć obecnie większość gier istnieje na kilku; za opłatą można dostać ją tak na płycie CD, jak i pobrać za pośrednictwem Internetu), użytkowane urządzenie czy platformę działania, nie wydają się one jednak szczególnie ważne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sida__
Don Kaleson



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 3499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Spomiędzy

PostWysłany: Sob 11:23, 22 Sie 2015    Temat postu:

Leleth napisał:
Przygodowe (np. [niestety nie mam na razie pomysłu Razz ])

Tu dałabym jako przykład visual novel, i może point-and-clicki.

A ogólnie wszystko wydaje mi się całkiem sensowne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shiren
Serce VampCore



Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 1833
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:33, 27 Sie 2015    Temat postu:

Nie będę tutaj cytował Twojej klasyfikacji, ale tak z logicznego punktu widzenia - o ile ten podział ze względu na gatunek, integrację (czy nazwa jest uzasadniona, jeżeli w integracji mamy gry jednoosobowe? czy nie trafniejsze byłoby jakieś "Udział/Liczba uczestników" czy coś podobnego?), technologię i przeznaczenie, to wydaje mi się, że podział ze względu na rodzaj dystrybucji/model biznesowy jest chyba raczej podobny do podziału ze względu na nośnik (czyli nieistotny), bo jeśli dobrze zrozumiałem Twoje pole zainteresowań, biznesowy model dystrybucji nie ma wpływu na grywalność czy komunikację między użytkownikami.

No i w ostatnim zdaniu wyjaśniającym dodałbym, że nie są szczególnie ważne dla zakresu omawianej tematyki. Wiem, detal, ale (tak z mojego doświadczenia mówię) żeby nie trafić na promotora, który będzie ci próbował udowodnić, że jednak dla innych to może być ważne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 3212
Przeczytał: 85 tematów

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 10:21, 27 Sie 2015    Temat postu:

Sido... ale widziałaś kiedyś jakąś sieciową przygodówkę point-and-click? Serio pytam, bo nic nie przychodzi mi do głowy Very Happy Stwierdziłem, że w sumie taką przygodówką może być "Lara Croft and Guardian of Light", wiec sprawdziłem jej tagi na steamie. I rzeczywiście najczęściej jest tagowana jako "Gra akcji" i "Przygodowe", potem "Kooperacja", "Logiczne", "Platformowe"... stąd też wydaje mi się, że przy grach sieciowych "Przygodowe" to pojęcie bardzo rozmyte, zahaczające zarówno o gry fabularne, jak i zręcznościowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:35, 27 Sie 2015    Temat postu:

To nie jest podział ze względu na moje zainteresowania, a ogólny. Później piszę, że np. gry fabularne są szerzej reprezentowane w pracy. Cytat o nieistotności jest za Filiciakiem i ja się z nim zgadzam, w ogólnej perspektywie to jest raczej mało istotne. Ale można dodać, czemu nie Wink.
Cytat:
czy nazwa jest uzasadniona, jeżeli w integracji mamy gry jednoosobowe? czy nie trafniejsze byłoby jakieś "Udział/Liczba uczestników" czy coś podobnego

Ja nie widzę problemu. Nieraz widziałam kategorie, w których podpunkty brzmiały "brak" czy coś w tym stylu. I owszem, ja tam ten podpunkt dodałam, bo w sieciówkach tego raczej nie ma, ale nazwa kategorii jest Filiciaka, dlatego nie chcę jej zmieniać.
Trudno, żebym trafiała na promotora, skoro wybrałam go rok temu Razz. To spoko babka, jak jej nie będzie coś pasować, to mi na pewno powie.
Ja grałam w jedną visual novel i nie wydawała mi się przygodowa Smile. Jakieś przykłady konkretnych tytułów?
Vah, to nie musi być sieciowe. Zgadzam się, że przygodówki są bardzo rozmyte, ale wciąż - ja ten podział jedynie zmodyfikowałam, niestety mądrzejsi ode mnie zdecydowali, że to osobny gatunek.
I dzięki za zainteresowanie!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Shiren
Serce VampCore



Dołączył: 26 Sty 2015
Posty: 1833
Przeczytał: 58 tematów

Pomógł: 44 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 11:48, 27 Sie 2015    Temat postu:

Miałem na myśli "trafić na recenzenta", sorry.

Nie chciałem się nieuprawniony wcinać. Takie luźne spostrzeżenie; wiadomo, że literatura przedmiotu ma zawsze pierwszeństwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 12:29, 27 Sie 2015    Temat postu:

Cytat:
Nie chciałem się nieuprawniony wcinać.
Przecież to nie jest dyskusja dla wybranych. Smile Bardzo mnie cieszy zainteresowanie i pomoc, naprawdę, dziękuję.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 16:23, 06 Wrz 2015    Temat postu:

Ok, kilka kolejnych pytań.

Znacie jakieś:
- visual novel z narracją niepierwszoosobową?
- visual novel przerobione na powieść ilustrowaną/mangę/anime/etc.?
- rodzaje gier, w których główna, najważniejsza jest narracja/tekst? Na razie piszę o MUD-ach i visual novel.

Narracja - dla rozeznania fragment z pracy:
Cytat:
[narrator]– auktorialny – niejako stoi poza światem przedstawionym, nie bierze udziału w zdarzeniach, może je obserwować czy opowiadać o nich z pozycji kronikarza, jego kompetencje poznawcze są ograniczone, posługuje się pierwszą lub trzecią osobą, nie stroni od komentarzy czy ocen,
– pierwszoosobowy – jest uczestnikiem zdarzeń, należy do świata przedstawionego, wypowiada się w pierwszej osobie, nie ma dystansu między nim a zdarzeniami, ma niepełną wiedzę o świecie, ale umożliwia czytelnikowi pełny wgląd w swoje emocje, przeżycia i refleksje; jego zastosowanie służy zazwyczaj uautentycznieniu zdarzeń,
– personalny – jest raczej bezosobową instancją narracyjną niż narratorem, nie ujawnia swojego istnienia, „chowa się” za bohaterami, nazywany jest narratorem przezroczystym, nie ujawnia się – pokazuje świat z perspektywy swojego bohatera, ale nim nie jest, wypowiada się w trzeciej osobie, zazwyczaj używając mowy pozornie zależnej, może zarówno mieć nieograniczone kompetencje poznawcze, jak i skrajnie ograniczone; często stosowany, aby ukazać życie wewnętrzne bohatera, jego emocje, psychikę, świadomość.

Przydałyby mi się do tego przykłady z gier. Oczywiście mogę sobie sama poszukać (zresztą wiadomo, mam trochę swoich, ale chętnie obejrzałabym jeszcze inne), ale widziałam już różne rzeczy w Internetach i wolę coś sprawdzonego.

Oraz mam jeszcze taki fragment:
Cytat:
Opis przedstawia pozazdarzeniowe składniki świata przedstawionego (na przykład stan i wygląd postaci, przedmiotów i scenerii wydarzeń), przy czym może to robić zarówno w sposób subiektywny, z punktu widzenia bohatera, jak i obiektywny, z pozycji wszechwiedzącego narratora. Może nie tylko ukazywać świat, ale również wnosić pewne wartości symboliczne – na przykład poprzez prezentację pewnego motywu powtarzającego się w fabule, mającego znaczenie dla odbioru całego dzieła (na przykład dzięki powiązaniu z tytułem). Zdarza się również, że służy do ulirycznienia tekstu, wytworzenia pewnej atmosfery – wtedy można go nazwać opisem poetyckim. (...) Gracze często trafiają na zapisy wyjaśniające im rzeczywistość gry – opisujące przedmioty, historię danego miejsca, przedstawiające nowe zadania itd. Dzięki temu mogą lepiej poznać świat przedstawiony, a w konsekwencji odczuwać z nim większą więź, zrozumieć celowość pewnych misji, porównać jakość czy wartość ekwipunku czy zastanowić się nad podejmowanymi decyzjami. Owe opisy nierzadko pojawiają się w formie książek (czy quasi-książek; zazwyczaj mają one zaledwie kilka stron) oraz listów, co wskazuje na przywiązanie do tej formy przekazywania informacji czy snucia opowieści. Oczywiście nie są one z reguły rozbudowane tak jak ich rzeczywiste odpowiedniki, choćby ze względów takich, że gracze zwykle są jednak nastawieni na działania, a poza tym czytanie za pośrednictwem monitora nie jest szczególnie komfortowe. Mimo że twórcy opisów dążą jednak do zwięzłości, starają jednak również utrzymać je w klimacie gry, w konsekwencji czego nierzadko bywają one bardzo kwieciste
Znacie jakieś przykłady takich kwiecistych, poetyckich opisów?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leleth dnia Nie 17:09, 06 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sida__
Don Kaleson



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 3499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Spomiędzy

PostWysłany: Czw 4:01, 10 Wrz 2015    Temat postu:

Vaherem napisał:
Sido... ale widziałaś kiedyś jakąś sieciową przygodówkę point-and-click?

Nie, ale jak napisała Leleth, miałam tu na myśli gry tak ogólnie, nie tylko sieciówki.

Leleth napisał:
Znacie jakieś:
- visual novel z narracją niepierwszoosobową?
- visual novel przerobione na powieść ilustrowaną/mangę/anime/etc.?

Odpowiadam na pytania o animu, co to się dzieje. Co do pierwszego: jest całkiem sporo VN z narracją trzecioosobową, trochę przypadkowych przykładów (w większość nie grałam, nic nie wiem, informacje z internetu, ale z zaufanej stronki): Kuro no Tsuki, The Princess of Fire, Kagerou Touryuuki, Fukai Kiri no Naka de.
Second-person view też się zdarza: James Clavell's Shōgun, A Day in the Life of a Slice of Bread, Papercut.

Co do drugiego, parę takich przerobionych na animce: Steins;Gate, Chaos;Head, Robotics;Notes, Fate/Stay Night, Amnesia, School Days, Clannad.

Z resztą niestety nie umiem pomóc, mam nadzieję, że coś z tego się przyda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:49, 26 Wrz 2015    Temat postu:

Ojej, jakimś cudem nie zauważyłam wcześniej twojej odpowiedzi, dziękuję.
Resztę podbijam Wink.
E. Aha, to nie musi być w całej grze jeden typ narratora, mogą być jakieś konkretne postacie, sceny.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leleth dnia Sob 23:08, 26 Wrz 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Galnea
Profanator Fandomu



Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 2180
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:38, 26 Wrz 2015    Temat postu:

Cytat:
rodzaje gier, w których główna, najważniejsza jest narracja/tekst?

Chodzi ci o coś w stylu Arkadii?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:47, 26 Wrz 2015    Temat postu:

Też, chociaż Arkadia to już konkret, nie rodzaj Wink. Opisałam MUD-y (właśnie zrzuty z Arkadii dałam jako przykład), visual novels i RPGi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Galnea
Profanator Fandomu



Dołączył: 27 Kwi 2014
Posty: 2180
Przeczytał: 49 tematów

Pomógł: 75 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:56, 26 Wrz 2015    Temat postu:

Jako RPGi masz na myśli te, w które się gra np. na forach (post by post)?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:03, 27 Wrz 2015    Temat postu:

Tak, myślę, że można to podciągnąć pod gry komputerowe.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Leleth
Zbawiciel Blogosfery



Dołączył: 17 Lip 2011
Posty: 11669
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 110 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 10:46, 03 Paź 2015    Temat postu:

Rzućcie mi linkiem do jakiejś nieoficjalnej fejsbukowej strony albo grupy fanów dowolnej gry, proszę.
(i żeby miała więcej niż paręnaście polubień/członków)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Leleth dnia Sob 10:46, 03 Paź 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 5783
Przeczytał: 54 tematy

Pomógł: 36 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 13:09, 03 Paź 2015    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Kącik pytań wszelkich Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin