Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona
analizy, blogaski, aŁtoreczki...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

This War of Mine

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Firrea
Wkurwiona Kapibara



Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 1028
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:12, 21 Lis 2014    Temat postu: This War of Mine

Aż się prosi o cytat z Fallouta - "War. War never changes".

Kierujemy grupką cywilów podczas wojny. W zniszczonej, opuszczonej kamienicy znaleźli sobie bazę. W dzień jest niebezpiecznie, można dostać kulkę od snajperów, więc bohaterowie (haha...) siedzą w bazie - można ten czas przeznaczyć na gotowanie, budowanie np. filtrów wody, rozmowy, pędzenie bimbru (świetny na wymianę). Dopiero w nocy można wyjść i szukać jedzenia, broni, różnych pierdółek potrzebnych do craftingu.
Niby normalny survival. A jednak nie.
Wybory moralne. Podczas grania w żadną grę nie czułam się tak podle, jak po sesji w This War of Mine. Zapasów jest niewiele. Trzeba stawać przed dylematem - okraść innych ludzi, tak samo skrzywdzonych przez wojnę, czy głodować? Przyjąć kolejną osobę do grupy, zwiększając tym samym zużycie zapasów, czy odesłać z powrotem? Dokonane wybory i ich konsekwencje nie spływają po naszych postaciach jak po kaczce, jeden facet wrócił z nocnej wyprawy gdzie okradł innych cywili, wykryli to i zadźgał ich nożem, był tak przybity, że siedział w katatonicznym stanie i trzeba było się nim zająć jak dzieckiem. Bardzo łatwo umrzeć, z powodu ran, choroby, głodu, wyziębienia.
Ech... Dopiero dziesięć dni przeszłam (wygrywa się po przejściu 45 dni), a jakoś nie mogę się zebrać żeby grać dalej...
Polecam gorąco, mocno jedzie po emocjach i skłania do przemyśleń.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:39, 21 Lis 2014    Temat postu:

Wow, dodałem ten tytuł na steamową listę życzeń i widzę, że miałem nosa. To naprawdę brzmi niesamowicie, będę musiał kiedyś zagrać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sida__
Don Kaleson



Dołączył: 24 Sie 2012
Posty: 3499
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Spomiędzy

PostWysłany: Sob 21:48, 22 Lis 2014    Temat postu:

Cudowna gra. Machnęłam [link widoczny dla zalogowanych] krótką reckę, jakby ktoś był ciekawy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lenn
Strażniczka popielnej kurtyny



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 2165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Sob 22:07, 22 Lis 2014    Temat postu:

Dodałam na swoją listę "zagrać koniecznie", choć w moim przypadku to będzie prawdziwie masochistyczna rozrywka - nie znoszę wybierania między złem a złem, nawet w grach. :/

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 11:59, 23 Lis 2014    Temat postu:

Ja pierdzielę, ryczałam przy tej grze. To nie jest normalne. Cieszę się, że ktoś założył temat. Wybory moralne są o tyle tragiczne, że czasem wyrządzenie komuś szkody wcale ci w niczym nie pomoże - chyba nigdy nie zapomnę, jak chłopak okradł starsze małżeństwo z opatrunków, a kiedy wrócił, okazało się, że jedno z rannych towarzyszy umarło, a drugi uciekło z zapasami...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irena Adlerowa
Gość






PostWysłany: Nie 12:31, 23 Lis 2014    Temat postu:

Obejrzałam letsplaya i... w sumie ciekawe, chętnie bym zagrała. Dylematy moralnie dwuwymiarowych simsów jednak mnie mało obeszły :<
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Nie 13:08, 23 Lis 2014    Temat postu:

Może w czasie gry Cię obejdą. Mnie na początku to też nie ruszało (chyba że na zasadzie "o ja, ale smutna gra, cóż, żyje się dalej"), ale w pewnym momencie to wszystko się strasznie nawarstwiło.
Właśnie przeszłam grę, wojna skończyła się w 36 dniu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Irena Adlerowa
Gość






PostWysłany: Nie 16:34, 23 Lis 2014    Temat postu:

O, ja staruszkom ukradłam głównie narzędzia. Moje simsy bandaży nie potrzebowały.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:21, 24 Lis 2014    Temat postu:

Damnit. Mój ostatni ludek popełnił samobójstwo 12 dnia. A już zaczynałem wychodzić na prostą...
No i byłoby prościej, gdybym wiedział, jak w tej grze działa system walki, bo ilekroć dochodziło do przemocy, zupełnie nie miałem pojęcia, co robić.
Jeśli chodzi o kwestie moralne, to chyba nie zdążyłem się wczuć. Ale sama rozgrywka bardzo wciągająca.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik
Wampir z kółka stolarskiego



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 2279
Przeczytał: 18 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:28, 24 Lis 2014    Temat postu:

Cytat:
Dodałam na swoją listę "zagrać koniecznie", choć w moim przypadku to będzie prawdziwie masochistyczna rozrywka - nie znoszę wybierania między złem a złem, nawet w grach. :/

Dołączam do klubu osób, które straszliwie przeżywają rozterki moralne pikseli. Mną telepie, jak w "Mass Effect" cz KotOR próbuję grać złymi (nigdy mi to nie wychodzi, prędzej czy później wracam na ścieżkę prawości, bo mam wyrzuty sumienia).

Tak więc: brzmi świetnie, ale dziękuję, postoję. Chyba, że znajdzie się ktoś, z kim będę wspólnie grać, żeby zmaksymalizować emocje płynące z gry.

Cytat:
Mój ostatni ludek popełnił samobójstwo 12 dnia. A już zaczynałem wychodzić na prostą...

Właśnie, jak to jest z tymi samobójstwami? Skąd gracz wie, że postać ma zamiar pożegnać się ze światem?

Sida fajną reckę popełniła, czytajcie.
Sida w niej zwraca uwagę na słabo zarysowane postacie. Inni grający, jak to oceniacie? Faktycznie mogło być lepiej i przez to nieco rozgrywce urywa od emocji, czy ten aspekt niezbyt wpływa na przeżycia?

Ech, polskie studia to w ogóle lubią mroczne klimaty - w lipcu "Darkwood" (z tego co widzę, podobny klimat), teraz TWoM, w przyszłym roku "Bulb Boy". Czy jak raz możemy coś wydać z jednorożcami spijającymi ambrozję z tęczowych filiżanek na popołudniowej herbatce?*

Z wyrazami szacunku
Kazik

* - uprzedzając pytania: gra byłaby survivalem, w którym zadaniem gracza jest jak najdłużej prowadzić wielki festiwal. Poziom trudności byłby wysoki, gra byłaby pełna pozytywnego humoru, a jednorożce byłyby tak sympatyczne i skomplikowane pod względem charakteru, że gracz robiłby wszystko, żeby ta wielka impreza trwała jak najdłużej ku końskiej radości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kazik dnia Pon 17:37, 24 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 17:40, 24 Lis 2014    Temat postu:

Cytat:
Właśnie, jak to jest z tymi samobójstwami? Skąd gracz wie, że postać ma zamiar pożegnać się ze światem?

Bohaterowie mają trzy negatywne stany nastroju - smutny, przybity i załamany. Smutek to nic takiego, przy "przybitym" lepiej, żeby pozostałe postaci zaczęły go pocieszać, bo jeśli się załamie, to odmówi jakiejkolwiek współpracy. Postać, która przez jakiś czas jest załamana, może się zabić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:47, 24 Lis 2014    Temat postu:

Przy "załamanym" postać nie będzie sama z siebie ani jadła, ani opatrywała ran, tak więc tu potrzebna jest pomoc innych postaci.
A pocieszać można też wódką. Hm.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Sob 22:14, 20 Sie 2016    Temat postu:

Gram w The Little Ones. Same gówniaki są raczej irytującym, mało realistycznym dodatkiem (pytanie tygodnia: czy "W pustyni i w puszczy" jest popularną książką na Bałkanach?), ale opcja kustomizacji postaci i mapy jest super. I tyle PoC wśród portretów! <3 Na razie gram teamem Azjatek, na drugi ogień idzie ekipa pseudoczeczenów.
Siedemdziesięciodniowy konflikt powinien być trudny. Nie jest. W okolicach 50 dnia masz już większość warsztatów. Zamiast walczyć o przetrwanie bawię się w superbohaterkę - zaopatruję policjantkę w karabin, hełm i kamizelkę kuloodporną, po czym każę jej mordować bandytów. Załatwiłam już magazyn, zakrystię i plac budowy, przymierzam się do przejęcia burdelu. Aha, no i oczywiście zabiłam siekierą zboka z supermarketu, to mój ulubiony fragment tej gry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin