Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona
analizy, blogaski, aŁtoreczki...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

O grach ogólnie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:37, 18 Paź 2018    Temat postu:

Hey, don't get me wrong, mnie się naprawdę dobrze gra w gry TPP, pod warunkiem, że nie są shooterami. Dla mnie strzelanie z pierwszej osoby jest zwyczajnie wygodniejsze. W większości innych gier wolę widok TPP, może z wyjątkiem gier Bethesdy, bo tu zwykle bardzo dobrze mi się gra w FPP. W ogóle doceniam to, że w Falloucie i Scrollsach można sobie wybrać, w jakim widoku chce się grać, żeby każdy mógł grać jak mu wygodniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ajzan
Rebeca w gróbce



Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 2706
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:12, 23 Paź 2018    Temat postu:

Słysząc o tym, co dzieje się za ścianami Telltale i R* Games aż zaczynam się zastanawiać, co będzie jeśli z CD Project Red wyjdą jakieś brudy. Obecnie nasze rodzime studio jest wychwalane jako wzór na arenie międzynarodowej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:25, 23 Paź 2018    Temat postu:

Ajzan... yyy, nie? Redom też się już dawno dostało za brzydkie praktyki i chaos w czasie prac nad Cyberpunkiem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ajzan
Rebeca w gróbce



Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 2706
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:07, 23 Paź 2018    Temat postu:

O, tego nie wiedziałam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kazik
Wampir z kółka stolarskiego



Dołączył: 15 Maj 2010
Posty: 2279
Przeczytał: 17 tematów

Pomógł: 67 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 15:12, 29 Paź 2018    Temat postu:

Myśl o gnębieniu twórców gier po prostu mnie dobija. Dajcie normalnie ludziom żyć i pracować, niedoprowadzanie kogoś do wypalenia przez narzucanie idiotycznego tempa pracy nie jest trudne. To nie jest budowa studni czy szpitala, że musi być już teraz zaraz. Dżizys. Frustruję się i gryzie mnie, że nie mam pomysłu, jak wpłynąć na zmianę tej sytuacji jako konsument.

Cytat:
Deus Ex: Human Revolution

Ach, moja pierwsza gra na Steamie. Świetna kolorystyka, kradnięcie batonów na oczach Pritcharda (co za gderliwy bicz <3), możliwość skazania zakładników na śmierć przez za długie kręcenie się po kiblu, dżumpskers przy przeglądaniu poczty, gdy obcy typ wbija po haracz... Dobre czasy. Aż trochę boję się wracać, żeby sobie nie popsuć wspomnień.

Mam coraz więcej problemów z Darkest Dungeon, jakby bugi znalazły sobie w mojej wersji gniazdo i zaczęły rozrastać w zastraszającym tempie. Problem z achievementami mrożącymi ekran był od dnia zero, ale to jest do przeżycia. Potem zaczęły mi znikać grafiki curiosów, a przy ich aktywacji pojawia się wielkie, białe tło. Też do przeżycia. A teraz mam buga, przez którego gra nie rejestruje mi czerwonego krzyżyka w wyskakujących oknach, "OK" przy info o przepełnionym ekwipunku czy opcji w menu (więc nie mogę na przykład tych okienek wyłączyć). Zaczęło mi się nową grę dla wypróbowania nowego DLC, i przechodzenie pierwszego lochu to TORTURA. Co mi wyskoczy okienko, muszę przemocą wyłączać grę. Jak na razie nie ma chętnych do pomocy na Steamie, więc to pewnie koniec mojej pięknej przygody aż do nabycia nowego sprzętu :/

Nie mam czasu grać (chlip!), tylko sobie przy poprawianiu kartkówek puszczam w tle clickera "Scream Collector". W którym po ostatnim updacie z nową lokacją zżarło mi save'a :/

I oto jest. Ostatni epizod Bendy and the Ink Machine. Dokładnie tak rozczarowujący, jak można było się spodziewać - żaden wątek nie został satysfakcjonująco rozwinięty, sztywne, nieklejące się dialogi, walka z finalnym bossem do niczego (nawet zagorzali fani się zgadzają, że nieklimatyczna i odzierająca Bendy'ego z tego, co w nim najlepsze), zakończenie z cyklu "domyśl się" + otwierające sobie furtkę do kolejnej części. Szkoda niezwykła, choć wcale się twórcom nie dziwię, że nie poradzili sobie z nagłym sukcesem małego projektu indie. Ale szkoda też mi jakoś ich nie jest, bo z myślenia nad designem skręcili w nachalny merchandise, pod który trzeba ugłaskać grę do PG, żeby lepiej się sprzedawało.
Jedyne, co mogę szczerze dobrego powiedzieć o tej grze, to grafika, kolorystyka i muzyka, zawsze na poziomie i z własną wizją, aż do absolutnie cudownych napisów końcowych. Jednak poza otoczką BatIM nie prezentuje nic lepszego, niż dowolny średniak na itcho czy darmowy projekt studencki mający pokazywać umiejętność zastosowania różnych mechanik. To nie jest absolutnie poziom produktu, za który wołają 72 zł.

Ale gderliwy ten mój post Razz

EDIT: Co ciekawego wychodzi na Halloween z growych horrorów albo eventów halloweenowych do niehorrorowych gier? Co to wam wpadło w oko?

Z wyrazami szacunku
Kazik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kazik dnia Pon 16:00, 29 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:07, 29 Paź 2018    Temat postu:

Tymczasem Vah zdobył pierwszego acziwka w DE:HR 7 stycznia 2016 roku. I nadal nie przeszedłem tej gry, miałem mega przerwę (jak kupiłem nowego lapka to instalowałem wszystko jak leci i sprawdzałem i testowałem...), a jak ostatnio wróciłem totrafiłem do Szanghaju i nie chciało mi się mapy odkrywać na nowo. Ale jedno mogę powiedzieć: wkurza mnie ciasnota. Te huby są malutkie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rufus
Książę Ryszard na Białym Fortepianie



Dołączył: 03 Lut 2013
Posty: 5456
Przeczytał: 52 tematy

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:12, 29 Paź 2018    Temat postu:

Kazik napisał:
EDIT: Co ciekawego wychodzi na Halloween z growych horrorów albo eventów halloweenowych do niehorrorowych gier? Co to wam wpadło w oko?

[link widoczny dla zalogowanych]
Nie wiem, jakiej jakości, nie wiem, czy wystarczająco nowe, ale na pewno za darmo przez jeszcze 2 godziny.
A zaraz potem chyba ma być halloweenowa wyprz, to zacznę się rozglądać. Very Happy

E: O jeżu, ile negatywów. XD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rufus dnia Pon 16:18, 29 Paź 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:53, 29 Paź 2018    Temat postu:

Steam nareszcie zapamiętał moją datę urodzenia. :3

Kupiłem sobie White March (pierwszą i drugą część) do Pillarsów i Ryse:Son of Rome. Strasznie jechałem kiedyś po tej drugiej za gwałt na historii itd, ale kosztowała tylko 12 złotych. Martwi mnie jednak "QTE" na pierwszym miejscu w tagach gry (*flashbacki z Tomb Raider 2013*). No, ale jest ładna i będzie się w to chyba wygodnie grało na padzie (co muszę przyznać, bardzo polubiłem im lepiej idzie mi w Arkham Origins).

Ponieważ Ryse zupełnie nie pasuje do żadnej z moich kategorii w bibliotece na steamie, z uwagi na te fantasy zbroje i uberrzymskość do potęgi, wrzuciłem to do "Fantasy". Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 13:00, 03 Lis 2018    Temat postu:

Na Blizconie oprócz nowej postaci do Overwatcha, Blizzard zapowiedział remake Warcrafta III i...

Diablo: Immortal na urządzenia mobilne, który powstał we współpracy z chińskim studiem znanym z tworzenia mobilnych wyciskaczy kasy i już pojawiły się oskarżenie, że DI to tylko reskin jednej z chińskich produkcji. Nic dziwnego, że ten koleś został bohaterem internetów: [link widoczny dla zalogowanych]

Trafiłem na bardzo piękny komentarz do całej sprawy: "Staramy się zabić Diablo od 15 lat, Blizzard zabił go w 15 minut".

E: zwiastun od wczoraj zdobył już prawie 190 tysięcy dislajków Very Happy
https://www.youtube.com/watch?v=RtSmAwpVHsA

E2: Jej, jaki ten zwiastun był słaby. Plus w komentarzach widzę, że ludzie skarżą się na wywalanie negatywnych komentarz i wklejają jeden, który miał 2 tysiące plusów, a został wywalony:

Cytat:
No King Rules Forever My Son" I enjoyed my 20+ years playing Blizz games, but it seems now is the time to admit the soul is gone. Goodbye Bliz. I will truely never forget my first Orcs vs Humans experience, again, thank you and goodbye."


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vaherem dnia Sob 13:05, 03 Lis 2018, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:20, 03 Lis 2018    Temat postu:

Mnie to wygląda na to, że Blizzard już zwyczajnie się poddał, jeśli chodzi o Diablo. Bo Diablo nie wytrzymało konkurencji w postaci Path of Exile i choćby nie wiem co Blizzard nie jest w stanie się na tym polu odkuć, więc zamiast ładować kolejne pieniądze w grę, która już właściwie #nikogo, postanowili przenieść ją na platformę, na której jeszcze mają szansę coś zarobić.

A prawda jest taka, że wszyscy będziemy kolektywnie wieszać psy na Blizzardzie, a koniec końców i tak spora część graczy odda im swoje pieniądze bez mrugnięcia okiem, jak nie na Diablo, to na którykolwiek inny ich franchise (przypominam, że najwięcej Blizz zarobił na darmowym Hearthstonie, no nie), bo to przecież Blizzard, więc te wszystkie negatywne komentarze i wylewane frustracje to może sobie już teraz wsadzić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
uparte
Chodzący Dred z Kosmosu



Dołączył: 08 Sty 2017
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 11:33, 04 Lis 2018    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

zawsze myślałam, że to Japończyki u siebie robiły Mario, a tu taki news.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:57, 04 Lis 2018    Temat postu:

Przepraszam, ale ten głupi filmik mi wyskoczył i muszę się podzielić Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makimura
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:01, 05 Lis 2018    Temat postu:

Naprawdę nie rozumiem skąd tyle hejtu na Diablo Immortal. Mało to dużych serii zostało przeniesionych na telefony? Diablo to jakaś świętość? Przecież racjonalnie rzecz biorąc nie jest to w żaden sposób seria która miała większy wpływ na branże gier. Gatunek hack&slash w sosie rpg występował już dużo wcześniej. Na przykład w japońskich action rpg z początku lat 90, a nawet wcześniej. Diablo nie jest ciekawe fabularnie, a i w samej rozgrywce jest proste, żeby nie powiedzieć prostackie. Losowo generowane rzeczy to jakaś tam nowość, ale niczego nie rewolucjonizuje. Proceduralnie generowane lokacje też występowały już wcześniej... ale ok. Zostawiam to, bo odszedłem zbyt dużo od tematu. Diablo Immortal to fajny, mniejszy projekt który ma za zadanie przetestować nowe mechaniki i wprowadzić do serii nowych graczy. Nie widzę w tym nic złego. Tym bardziej, że od dawna wiadomo, że Blizzard od kilku lat pracuje nad kilkoma tytułami w świecie Sanctuary, w tym z pewnością nad Diablo 4. Doprawdy, ludzie czasem zachowują się jak gówniarze, bo tych kilkaset tysięcy łapek w dół przy trailerze to nic innego jak zwykłe gówniarstwo. Przynajmniej dla mnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:49, 05 Lis 2018    Temat postu:

Dla wielu ludzi Diablo to legenda. Dla mnie Diablo 2 było jedną z pierwszych gier w jakie grałem. Nie grałem w japońskie action rpg z lat 90, więc nie mogę ich porównać. Zresztą olbrzymia większość japońskich gier po prostu odrzuca mnie swoją estetyką.

Diablo 1&2 miało po prostu ogromną grywalność i możliwość wspólnego grania z ludźmi i wymieniania się przedmiotami. Dorzuć do tego jeszcze niesamowite jak na tamte czasy przerywniki filmowe Blizzarda. Wow, Vah z podstawówki miał ciary.

A potem zapowiedzieli Diablo 3. Pamiętam jak jeden mój kolega jarał się zwiastunem. Ja już wtedy wyrosłem z tego gatunku, nagrałem i nasyciłem się w Diablo 2 jakiś rok wcześniej razem z kumplami z którymi mieszkałem. To byli szaleńcy: zostawiali uruchomione kompy na noc, żeby boty zbierały za nich przedmioty.

Diablo 3 rozczarował na całej linii. Grafika w stylu warcrafta i dużo kontrowersji jak dom handlowy w którym można było kupować rzeczy za prawdziwe pieniądze. Plus dużo niezrealizowanych, albo kiepsko zrealizowanych dodatków: kiepski pvp, drogie dlc dodające nekromatnę, zamiast dwóch dużych dodatków gracze dostali tylko jeden. Blizzard, do niedawna król gatunku, nie radził sobie na dodatek z konkurencją w postaci Path of Exile.

I fatalne zachowanie działu PR przy zapowiedzi Immortala. Po pierwsze: koprodukcja z chińskim studiem znanym z robienie mobilnych gierek wyciągających od graczy kasę. Chciwość Blizzarda dotąd uchodziła mu na sucho, ale to chyba przelało szalę goryczy. No i Blizzard znany jest z dbania o swoje marki, a tu pozwala wejść do akcji innemu studiu? Po drugie: przed Blizzconem gęstniała atmosfera, wszyscy spodziewali się czegoś wielkiego: zapowiedzi Diablo 4 (który prawie że na pewno powstaje) albo serialu w stylu Castelvanii dla Netflixa. Tymczasem... dostaliśmy trailer gry mobilnej. Ta, dla fanów, którzy z reguły są użytkownikami pctów, to trochę jak splunięcie w pysk. I żeby nie było, że to tylko w Europie i Ameryce: chińskie fora też się zagotowały. Bethesda w podobnej sytuacji poradziła sobie znacznie lepiej: na koniec swojej prezentacji na E3, gdzie zapowiedzieli swoją grę mobilną dziejącą się w Tamriel, puściła krótki trailer zapowiadający The Elder Scrolls VI. Nic o dacie, nic o podtytule, ale sygnał był jasny: nie martwcie się, gra mobilna to tylko poboczny projekt, pełnoprawny TES jest w drodze i będzie, kiedy będzie gotowy. Dziwie się, że nikt z Blizzarda nie wziął z nich przykładu.

I jeśli ludzie zachowują się jak gówniarze, to co powiesz o ludziach z Blizzarda, którzy pod trailerem kasują komentarze , nawet jeśli nie są obraźliwe i nie zawierają gróźb? Jak ten, który wkleiłem w swoim poście wyżej? Bo ja bym to nazwał dolewaniem oliwy do ognia i gówniarskim brakiem odporności na krytykę. Jak dla mnie zasłużyli na tę gównoburzę.

E: a zwiastun zasłużyło na te łapki w dół choćby za sam poziom, który jak na Blizzarda jest po prostu mierny, nudny, bez duszy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vaherem dnia Pon 19:50, 05 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 19:49, 05 Lis 2018    Temat postu:

Nie było szczególnie innowacyjne =/= nie miało większego wpływu na branżę. Diablo było jednym z pierwszych tytułów tego typu, które się wybiły - późniejsze hack'n'slashe były często-gęsto jego bardziej lub mniej udanymi klonami.

I nie, wyrażanie swojej dezaprobaty to nie jest gówniarstwo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ajzan
Rebeca w gróbce



Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 2706
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:11, 05 Lis 2018    Temat postu:

Przepraszam, że się wtrącę z innym tematem, ale przed chwilą obejrzałam matpatową interpretację zakończenia Bendy'ego: https://www.youtube.com/watch?v=NtEJ7jzjoE4&t=708s
Rozumiem, że niektórym zakończenie na modłę "to wszystko było tylko snem/ opowieścią/ śpiączkowymi majakami" z definicji nie jest satysfakcjonujące, ale do BatIM pasuje. Jeszcze przed premierą piątego rozdziału zastanawiało mnie, czemu nikt spoza studia nie zainteresował się, co się dzieje w środku, i dlaczego plan całego budynku jest taki dziwny. W wersji z opowieścią nabiera to sensu.
I myślę, że Meatly dobrze zrobił nie rezygnując w ostatniej chwili i nie przerobił historii o atramentowym demonie na "prawdziwą". Inaczej całe lore skończyłoby jak FNaF.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:27, 05 Lis 2018    Temat postu:

Nefariel przypomniała mi o tym, co miałem napisać, a zapomniałem. Diablo 1 i 2 zapoczątkowały całą masę podobny gier i przyczyniły się do rozkwitu gatunku. Sacred, Titan Quest, Loki i cała masa innych. Żadna z tych gier nie mogła równać się z Diablo i być może dlatego Blizzard osiadł na laurach. Bo cokolwiek nie zrobimy, ludzie i tak kupią, bo jesteśmy najlepsi i mamy prestiż.

Dodatkowo od pewnego czasu popularna jest opinia, że przeniesienie na platformy mobile oznacza powolną śmierć marki. Przykłady takich niewypałów jak mobilny Dungeon Keeper, czy zapowiedz Command and Conquer (które, oczywiście, będzie "nowym rozdziałem w historii marki) sprawiły, że gracze są bardzo źle nastawieni do takich zagrywek. Bethesda zadziałała z wyprzedzeniem, a Blizzard tłumaczy, że nie spodziewał się takiej krytyki. Jeśli tak, to ktoś kiepsko obserwuje co się dzieje w branży.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ajzan
Rebeca w gróbce



Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 2706
Przeczytał: 23 tematy

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:33, 05 Lis 2018    Temat postu:

Poza tym nie od dziś wszelkie gry na komórki i tablety postrzegane są jako te gorsze jakościowo.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ajzan dnia Pon 20:35, 05 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:58, 05 Lis 2018    Temat postu:

Z jednej strony troszkę mi smutno, że zamiast Diablo 4 wyskoczyli z zapowiedzią mobilki. Wobec Diablo 3 mam mieszane odczucia i jestem ciekaw, w jakim kierunku Blizzard poprowadzi czwórkę. Z drugiej strony nie jestem pewien, na ile ten gwałtowny sprzeciw wobec "Immortala" to rozczarowanie, a na ile typowo gejmerowo - elitarystyczny wylew żółci, bo HEHE WIADOMO ŻE GRY NA TELEFON SĄ DLA DEBILI.

Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makimura
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:07, 05 Lis 2018    Temat postu:

Ja rozumiem, że wielu ludzi do serii Diablo może mieć podejście nostalgiczno-sentymentalne. Szczególnie w Polsce, gdzie jej początki sięgały czasów, kiedy ludzie masowo zaczęli kupować "komputery multimedialne". Mi chodziło o to, że racjonalnie rzecz biorąc ta seria niczego nie zrewolucjonizowała. Prawie wszystkie jej elementy występowały w grach już wcześniej. Ja po prostu nie rozumiem tego fenomenu. Grałem we wszystkie części. Najwięcej chyba w jedynkę przez internet. Jeszcze w czasach kiedy z internetem łączyło się za pośrednictwem modemu telefonicznego. Godzina połączenia z internetem (z prędkością do 3 kilobajtów) kosztowała wtedy około 8 złotych. Jasne, fajnie się grało, ale nigdy ta seria nie zrobiła na mnie większego wrażenia. Pewnie dlatego, że nie była to moja pierwsza gra, ani też jedna z pierwszych. Po prostu grałem już w lepsze. Np w Secret of Mana na Super Nintendo. To action-rpg z kanapowym trybem kooperacji, na którym między innymi Blizzard się wzorował. Z tym, że Secret of Mana miało jeszcze fajne postacie, fabułę i o niebo ciekawszy system walki.

A co do gówniarstwa, jasne, że wyrażanie dezaprobaty nie jest gówniarstwem. Ale wyrażanie dezaprobaty dlatego, że Diablo Immortal to nie jest Diablo 4 i dlatego, ze to gra na komórki to już jest gówniarstwo. Szczególnie wtedy kiedy właściwie nikt jeszcze w Diablo Immortal nie grał.
Czy fani naprawdę nie rozumieją, że ta gra po prostu nie jest dla nich i wcale nie muszą w nią grać? Cierpliwości, czwórka na pewno kiedyś się ukaże.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:25, 05 Lis 2018    Temat postu:

Cóż, to że nie rozumiesz jej fenomenu, nie oznacza, że fenomenem nie była, rozpoczynając całą erę klonów chcących być jak diablo. Marvele czy Star Warsy to nie są jakieś super wybitne filmy, ale są fenomenem. Po prostu trafiły do ludzie w odpowiednim czasie.

Dla mnie ta seria i tak jest martwa, a gatunek zupełnie nie interesujący, ale rozumiem rozgoryczenie fanów. Piszesz, że wyrażanie dezaprobaty to nie jest gówniarstwo, a potem, że jednak jest. Cóż, podałem chyba dostatecznie dużo argumentów jak bardzo Blizzard sknocił sprawę i nie ma sensu ich powtarzać. Jeśli nie widzisz problemów po ich stronie, no to nie mój problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 21:41, 05 Lis 2018    Temat postu:

No i właśnie w tym sęk - to, że Tobie się coś nie podobało, nie zmienia faktu, że to było na swój sposób rewolucyjne. Mechaniki Diablo nie były rewolucyjne, owszem (fun fact: za dzieciaka grzmociłam w wygrzebane zza kaloryfera roguelike'i na DOS i przy niejednym byłam przekonana że OMG! to właśnie na tym wzorowali się twórcy Diablo!), ale widocznie było pierwszą grą, która połączyła te banalne mechaniki i tę banalną estetykę w tak miodny gameplay, żeby doprowadzić do rewolucji. Na jakość gry składa się naprawdę mnóstwo czynników, i innowacyjność mechanik jest, wbrew pozorom, stosunkowo daleko na liście. Wystarczy spojrzeć, jaką popularnością cieszyły się swego czasu takie pozycje, jak Baldur's Gate czy Icewind Dale - których mechanika była od początku do końca zamierzenie odtwórcza.

Cytat:
Sacred, Titan Quest, Loki

I Dungeon Siege!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makimura
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:44, 05 Lis 2018    Temat postu:

Zgadzam się z tym, że Blizzard mógł podejść do zapowiedzi tego tytułu w inny sposób. Zapowiadanie tej gry na konferencji i przeznaczając jej tyle czasu to było trochę proszenie się o guza. Nie przeczę też, że Diablo to fenomen. To jest niezaprzeczalnie fenomen, tyle ze ja tego fenomenu nie rozumiem i moim zdaniem na to nie zasługuje.

Wyrażać dezaprobotę można na różne sposoby, ale hejtowanie gry w którą się jeszcze nie grało tylko dlatego, że jest skierowana do innej grupy odbiorców i jest na komórki, jest po prostu głupie. Gdyby Diablo 4 zostało zapowiedziane jako mniejsza gra na telefon, to jeszcze byłbym w stanie zrozumieć ten hejt. Ale Immortal to nie 4. Szkoda, że ludzie tego nie rozumieją.

Poza tym gry na telefon nie zawsze są głupie i proste. Być może Immortal będzie jednak fajne. Szkoda tylko, że prawdopodobnie zostanie zepsuta przez mikrotransakcje.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Makimura dnia Pon 21:53, 05 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 21:56, 05 Lis 2018    Temat postu:

Ale to w końcu mówimy o hejtowaniu gry, czy o dawaniu trailerowi łapki w dół? Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makimura
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:00, 05 Lis 2018    Temat postu:

W dzisiejszych czasach łapka w dół to najpopularniejszy sposób hejtowania. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 22:01, 05 Lis 2018    Temat postu:

Otóż nie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makimura
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:10, 05 Lis 2018    Temat postu:

Nie? to dlaczego łapek w dół jest zawsze więcej niż negatywnych komentarzy?
Hejtowanie za pomocą kliknięcia w obrazek zawsze będzie popularniejsze niż napisanie komentarza. Szczególnie w przypadku hejtów właśnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Makimura dnia Pon 22:14, 05 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:12, 05 Lis 2018    Temat postu:

Serio, powiedzenie "nie podoba mi się" (bo przecież łapka w dół do tego się sprowadza) jest hejtem? Polskie wiki daje dwa znaczenia hejtu:
"(1.1) neol. pot. obraźliwy lub pełen agresji komentarz zamieszczony w Internecie[1]
(1.2) neol. pot. działanie w Internecie przejawiające złość, wrogość, nienawiść wobec kogoś"
IMO łapka w dół nie łapie się ani w jedną, ani w drugą kategorię.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Pon 22:12, 05 Lis 2018    Temat postu:

Zupełnie nie o to chodzi - sęk w tym, że klikanie łapki w dół WCALE nie jest formą hejtu. Jest formą wyrażania dezaprobaty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makimura
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:27, 05 Lis 2018    Temat postu:

Sama łapka w dół nie jest hejtem, ale w tym wypadku jest z tym hejtem spowodowana i ten hejt wyraża. Wystarczyło poczytać komentarze pod tym trailerem, zanim zaczęto je usuwać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:28, 05 Lis 2018    Temat postu:

Pamiętacie komentarz który wkleiłem? Już jest nowa wersja Very Happy

Cytat:
14 times I have been deleted, so I say again... "no king rules forever my son" after a great 20+ years and many unforgettable memories we part ways. You changed blizzard, you changed.


Blizzard sam nakręca hejt kasując komentarze w tym stylu.

Poza tym jestem okropnym hejterem, bo też dałem łapkę w dół.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makimura
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:20, 06 Lis 2018    Temat postu:

Biedak od usuniętego komentarza ma depresję i stroi fochy bo ktoś mu bezczelnie zapowiedział spin-off Diablo na telefon, a on chciał czwórkę na peceta. Jakie to smutne. To na pewno dla niego traumatyczne przeżycie.

Usuwania komentarzy nie zawierających wulgaryzmów i wyzywania/obrażania bronił nie będę, bo wystarczyło po prostu wyłączyć komentarze i mieliby święty spokój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Nefariel
Bękart Blogspota



Dołączył: 27 Wrz 2011
Posty: 6064
Przeczytał: 34 tematy

Pomógł: 38 razy
Ostrzeżeń: 1/5

PostWysłany: Wto 0:30, 06 Lis 2018    Temat postu:

Makimura, a Ty w ogóle wiesz, co to jest i jak działa fandom? Bo Twoje oburzenie i zdumienie faktem, że ludzie mają stosunek emocjonalny do jakiejś marki, zdaje się dość jasno wskazywać, że nieszczególnie i że tak w sumie to z upodobaniem wypowiadasz się na temat, o którym nie masz bladego pojęcia. Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:38, 06 Lis 2018    Temat postu:

To, co ci umyka, to fakt, że Immortal przelał napełniającą się od pewnego czasu czarę goryczy.

Nie, wyłączenie komentarzy to też zły ruch. Frustracja wylałaby się w innym miejscu, a taki ruch tylko utwierdziłby środowisko graczy w tym, że Blizzard się ich boi/wstydzi się swojego łakomstwa. Wystarczyło nie ingerować i nie kasować komentarzy. Przeczekać. Koleś od komentarza powyżej, gdy napisał go pierwszy raz miał dwa tysiące lajków, a ten po 14 skasowaniu miał chyba 19. Plus napędzili akcje kopiowania i wklejania tego komentarza przez innych użytkowników. Skoro Blizzard jest złośliwy, to i fani są złośliwi dla Blizzarda. Dawno nie widziałem tak źle prowadzonego pijaru, tym bardziej szokuje, że wpadła tak wielka i uznana marka. Patrzę na to i myślę "jaka piękna katastrofa".

Ba, w pierwszych godzinach wystarczyłoby głupie oficjalne przyznanie się do tego, że Diablo 4 jest oficjalnie w produkcji, ale nawet tego nie potrafili zrobić.

I tak się zastanawiam, czy Diablo 4 jest takie pewne? 3 była kasowana i rozpoczynana od nowa kilka razy, bo Blizzard nie był zadowolony z poziomu. Warcraft 3 nigdy nie dostał kontynuacji, bo został przerobiony na Wowa. Starcraft się doczekał, ale kampanię rozbito na trzy części, a każda z nich kosztowała tylko co jedna samodzielna gra. A co jeśli Immortal przyniesie im tyle zysku, że pójdą w ślady Konami, które skupiło się na mobilnych produkcjach, zarzynając przy tym swoje słynne serie? Robiąc z pesa drugą dojarkę kasy w stylu Fify, niszcząc serię Metal Gear Solid wypuszczając żałosne Survive? Takie przykłady z branży można mnożyć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makimura
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:52, 06 Lis 2018    Temat postu:

Ja dobrze wiem co to jest fandom i jak działa. Nie jestem tym ani oburzony
, ani zdumiony. Nikomu też nie zabraniam emocjonalnego stosunku do jakiejś marki, ale nie mogę pojąć jak można tak przeżywać mniejszy spin-off na komórki. Nikt im do cholery nie odebrał Diablo 4 które na pewno jest w produkcji, nikt im nie zakomunikował, że seria jest martwa i kolejne gry serii będą tylko na telefony. Gra na telefon to nie żadna tragedia.

Nie będę tutaj wymieniał serii z ogromnym fandomem, które dostały swoje telefonowe spin-offy, bo jest ich dziesiątki. Nikt nigdy nie robił z tego powodu takiego rabanu jak w tym wypadku.

Na razie nie ma co się zastanawiać co by było gdyby. Jeszcze jest szansa, że Immortal będzie po prostu dobry. Taki prosty hack&slash sprawdza się świetnie na urządzeniach mobilnych. Diablo 3 na Switcha to tylko pitwierdza.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Makimura dnia Wto 1:01, 06 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:38, 06 Lis 2018    Temat postu:

I znów popełniasz kilka błędów.

Po pierwsze piszesz, że to nie jest gra dla nich, a dla nowych graczy.

Tylko, że Blizzard zapowiedział ją na Blizzconie, wielkiej growej imprezie poświęconej tylko ich grom, gdzie trzeba zapłacić za wstęp i to nie mało, bo 199 dolarów (plus podatki i opłaty, więc to chyba nie jest ostateczna cena), zaś bilet "wirtualny" umożliwiający oglądanie transmisji na żywo kosztował 40 euro. Plus Blizzard pompował diablowy balonik od dłuższego czasu, sugerując, by spodziewać się wielkich rzeczy. Tymczasem jedyne co została z uniwersum Diablo zapowiedziane, to właśnie Immortal. Kotaku twierdzi, że miano zapowiedzieć czwórkę, ale w ostatnim momencie się z tego wycofano. Blizzard przed chwilą ogłosił, że takich planów nigdy nie było.

Prawdopodobnie nie byłoby całej tej afery, gdyby oficjalnie zapowiedziano czwórkę, lub zapowiedziano by Immortala kilka dni później. Tymczasem jedyne co dostał ten tłum zagorzałych pececiarzy to gra na komórkę. Gdy jedna osoba z publiczności spytała, czy mają w planach przeniesienie Immortala na komputery, ci odpowiedzieli, że nie a potem rzucili tekstem roku: "Do you not have phones guys?"

Rzucili takim tekstem do grupy około trzydziestoletnich fanów, którzy nie grają na komóreczkach na przerwie w szkole. Tacy gracze chcą wygodnie usiąść w fotelu i grać na swoich dopieszczonych kompach z ogromnymi monitorami czy na konsoli podpiętej do wielkiego telewizora. Nie chcą się męczyć na "małym" ekranie dotykowym.

I nie porównuj Immortala z Diablo 3 na Switchu. Po pierwsze, trójka najpierw trafiła na pecety i to pełnoprawna gra. Po drugie switch to mobilna konsola, umożliwiająca wygodną grę w domu i jej kontynuowanie poza nią. W tym drugim przypadku ma większy ekran i wygodne sterowanie za pomocą doczepianego do niego pada.

Szczerze mówiąc nie kojarzę fandomu, który by się nie wściekał na wieść o mobilnym tytule... a, kojarzę. Nawet sam w taki grałem: Lara Croft GO. Tyle, że mam ten tytuł na steamie, bo w końcu trafił i na pecety. Różnica między nim a Immortalem polega na tym, że ta Lara dzieje się w zawieszeniu co do głównej serii gier, zaś Immortal ma zapełnić fabularną lukę pomiędzy wydarzeniami z Diablo 2 i 3. I możemy sarkać, że fabuła w diablo to guffno, ale nigdy nie lubiłem zmuszania gracza do przerzucania się z jednego sprzętu na drugi. Jak widać fani na Blizzconie mieli podobnie.

No i tę lukę ma zapełnić chińskie studio, które wyprodukowało już dwa mobilne klony Diablo z agresywnym modelem mikropłatności wkomponowanym w grę. Które pod względem grafiki i interfejsu są tak podobne do Immortala, że gracze zaczęli mówić o "reskinie". Ale Blizzard twierdzi, że chińczycy zbudowali grę od podstaw. Mhm. Na pewno

I jak to stwierdził jeden z przedstawicieli Blizzarda "spodziewaliśmy się krytyki, ale nie tak dużej". Serio?

A, i kolejna gówniarska zagrywka Blizzarda: ściągnęli trailer z YT i wrzucili jego "nowszą" wersję, co wyzerowało liczbę lajków i dislajków. Pewnie myśleli, że nikt nie zauważy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vaherem dnia Wto 16:41, 06 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:42, 06 Lis 2018    Temat postu:

To nie jest przeżywanie mniejszego spin offu na komórki. To jest autentyczne rozczarowanie marką, w której mimo wszystko od lat pokładało się jakieś nadzieje i do której mimo wszystko od lat miało się jakieś zaufanie. Większość ludzi naprawdę nie ma problemu w tym, że w ogóle powstaje mobilna wersja Diablo. Większość ludzi ma problem z tym, że Blizzard z jakichś przyczyn pomyślał, że fani marki, którzy od lat mówią głośno o tym, jak bardzo czekają na nową pełnowymiarową odsłonę ich ukochanej serii, zadowolą się zapowiedzią li jedynie mobilnej gierki, w dodatku nie robionej przez Blizzard per se, ale przez firmę zewnętrzną, znaną niestety z dość marnych jakościowo produktów, więc obawy o jakość Diablo Immortal są póki co uzasadnione. Tym bardziej, że Blizz już od dawna miał przy tej franczyzie nagrabione (khm, khm, auction house, khm khm, nekromanta, khm khm) i ludzie naprawdę ogromnie liczyli przynajmniej na to, co na E3 zrobiła Bethesda, a o czym wcześniej pisał Vah - że chociaż da graczom znać, że o nich pamięta i się z nimi chociaż troszkę liczy. A wyszło na to, że fani marki, którzy są z nią przecież od lat, poczuli się spektakularnie olani. I ja się im nie dziwię. Nie jestem w tym fandomie, ale jestem w fandomie Bethesdy, wiem z autopsji, jak bardzo może ucieszyć sama świadomość, że moi ulubieni twórcy liczą się z fanami na tyle, żeby ku ich uciesze sklecić na kolanie chociażby króciutki render mówiący "pamiętamy o was!" (serio, obejrzyj zapis tej konferencji, ta radość na widowni przy pierwszych dźwiękach trailera jest tego warta). Wiedzieć, że twórcy pracują nad kolejną odsłoną, a faktycznie ZOBACZYĆ, że szanują nas na tyle, by specjalnie dla nas machnąć taki mały upominek to zupełnie dwie różne rzeczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Makimura
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:48, 06 Lis 2018    Temat postu:

Nie wiem ile razy mam jeszcze pisać, że nie bronię Blizzarda i ich pijarowych decyzji. Nie bronię, bo też uważam, że zapowiedź Immortal w tamtym miejscu i w taki sposób było po prostu głupie.

Wiadomo, że Blizzard produkuje gry latami. Od wydania Diablo 2 do premiery Diablo 3 minęło przecież 12 lat. Gdybym był fanem marki, to już pewnie bym się do tego przyzwyczaił i nie płakał, że Blizzard pokazał grę na telefon, a nie na pecety. W końcu od premiery D3 to tylko 6 lat. Może trzeba będzie czekać drugie tyle.

Nie porównuję Immortala do D3 na Switchu. Wiadomo, że gra na telefon, to nie D4. Napisałem tylko, że taka prosta mechanika jak w Diablo świetnie się sprawdza na sprzętach przenośnych. Immortal może być dobry jak na grę na telefon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:47, 06 Lis 2018    Temat postu:

Makimura napisał:
Immortal może być dobry jak na grę na telefon.

Może, ale wszystko to, co do tej pory wiemy o tej grze, jest całkiem słusznie niepokojące. Serio, ja personalnie naprawdę bardzo bym chciała, żeby to jednak była dobra gra, bo raz, że bardzo lubię granie mobilne, dwa, że stosunkowo niedużo jest na tym rynku naprawdę dobrych hack'n'slashy, a trzy, że jakoś tak łatwiej mi wskoczyć w gry mobilne powiązane z dużymi franczyzami, które chociaż trochę znam, bo tak i już, ale póki co mam uzasadnione obawy, czy Diablo Immortal da radę. To nie jest równoznaczne z bojkotem czy hejtem.

Makimura napisał:
Wiadomo, że Blizzard produkuje gry latami. Od wydania Diablo 2 do premiery Diablo 3 minęło przecież 12 lat. Gdybym był fanem marki, to już pewnie bym się do tego przyzwyczaił i nie płakał, że Blizzard pokazał grę na telefon, a nie na pecety. W końcu od premiery D3 to tylko 6 lat. Może trzeba będzie czekać drugie tyle.

Okej, jasne, należy jednak zauważyć, że obecnie żyjemy jednak w trochę innej rzeczywistości. Pierwsze gry Blizzarda powstawały w czasach, gdy internet nie był ani zbyt szybki, ani zbyt powszechny, rynek gier też docierał w różne miejsca w dość ograniczony sposób. Teraz żyjemy w czasach światłowodów, wi-fi w tramwajach i Netfliksa na komórki, zmienił się rynek gier, zmieniły się nasze, graczy, oczekiwania. Jasne, Blizzard nigdy nie był Ubisoftem czy EA, które swoje główne franczyzy wydają praktycznie hurtowo. Problem w tym, że jeśli Blizzard nie zdaje sobie sprawy z tego, jak bardzo zmieniła się jego fanbaza (a zmieniła się, cholera, każda fanbaza się zmienia) i nadal ma zamiar produkować gry tak, jak by to robił dla ludzi żyjących w latach '90, to niestety troszkę się ze współczesnością rozminął. I nie, nie chodzi o to, że ma być crunch, mobbing i bogowie wiedzą co jeszcze, byle wypuścić nowe Diablo do końca roku. Ważne jest to, by mieć kontakt ze swoją fanbazą, by intencjonalnie dać jej odczuć, że się o niej jednak trochę czasem myśli. Końcowy produkt jest rzecz jasna najważniejszy, ale PR odgrywa obecnie na tyle dużą rolę, że zaniedbywanie go w ten sposób to niestety trochę strzał w kolano.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:28, 06 Lis 2018    Temat postu:

To chińskie studio znane jest z wypuszczania tytułów, które są do siebie łudząco podobne, a ich jakość jest taka sobie:

Tutaj Diablo Immortal i Crusaders of Light:
[link widoczny dla zalogowanych]

Inna gra tego chińskiego studia, Endless Gods:
[link widoczny dla zalogowanych]

A tu ich gra z 2016 roku... Kung Fu Panda 3:
https://www.youtube.com/watch?v=yRCKuX42G04


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:17, 09 Lis 2018    Temat postu:

Wygląda na to, że Pillars of Eternity 2 to finansowa klapa. To tłumaczy plotki o kupieniu Obisidiana przez Microsoft.

[link widoczny dla zalogowanych]

E: w komntarzach niektórzy narzekają na słabą fabułę dwójki i ten szczególnie zwrócił moją uwagę:

Cytat:
Pillarsy 2 mają bardzo nudną historię i to jest właśnie główna wada tej gry.

Z kolei świetnie napisany scenariusz ma gra Pathfinder: Kingmaker, która obecnie wymaga tylko poprawienia wielu błędów technicznych, ale jeśli chodzi o samą historię, to jest ona naprawdę bardzo dobra. Sam początek Pathfindera może nie wskazuje na to, że scenariusz będzie ciekawy, ale potem stopniowe poznawanie historii Nyrissy i cała ścieżka prowadząca do odblokowania ukrytego zakończenia są naprawdę godne pochwały.


Przy Pathfinderze pracował scenarzysta Chris Avellone, który po pierwszych Pillarsach odszedł z Obsidianu. HMM.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vaherem dnia Pią 18:22, 09 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 20:43, 09 Lis 2018    Temat postu:

IMHO Pillarsy 2 są faktycznie fabularnie słabsze od jedynki, ale nie powiedziałbym, że historia jest "nudna" - bardziej, że brakuje w niej jakiegoś silnego punktu zaczepienia dla postaci, a poza tym cierpi na tę samą przypadłość, co BG 2: świat gry jest w dużej mierze oddzielony od konfliktu napędzającego grę. Spór czterech potęg o Archipelag Martwego Ognia jest fajny, ale właściwie idzie obok przygody. Za to pod względem mechaniki są doskonałe i byłoby mi bardzo szkoda, gdyby marka miała upaść. Sad

Tymczasem spróbuję znowu Tyranny. Po pierwszym przejściu miałem dość mieszane odczucia, ale zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:03, 09 Lis 2018    Temat postu:

Tyranny też było chyba małą klapą, bo zakończyło to współpracę Obsidianu z Paradoxem.

No i jeśli najlepsza tam jest ta mechanika, której nienawidzę, to nie wiem. Very Happy

Poza tym... karaibsko-pirackie klimaty to wbrew pozorom trudny setting. Pirahna Bytes się na tym przejechała: w Gothic 2 Noc Kruka dodanie piratów było fajnym smaczkiem, ale oparcie na nich fabuły w Risenie 2 trochę nie wypaliło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:03, 10 Lis 2018    Temat postu:

IMHO Pillarsy są świetne w kategorii baldurotworów - która, wiadomo, nie każdemu musi podpasować. Możliwości rozwoju postaci, kompletowania drużyny i ożywania taktyk są nieograniczone i sprawiają mnóstwo frajdy. Tyranny już było czymś bardziej swoistym, ale wstrzymam się z ocenianiem, dopóki się porządnie nie wgryzę.
I pływanie stateczkiem też jest ok (chociaż hańba, że nie dali żadnego samouczka dot. bitew morskich) - odkrywanie obcych lądów i zapomnianych wysp, problemy z zapasami świeżej wody, jest nawet odpowiednik Latającego Holendra. I to wszystko jest fajne, ale nie ma związku z główną historią, w przeciwieństwie do np. KoToRa 2, czy pierwszego Baldura.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 1:00, 11 Lis 2018    Temat postu:

Główny problem z Tyranny polega na tym, że ta gra jest nieskończona. To znaczy zakończenie tej gry jest kompletnie urwane w połowie, w takim momencie, kiedy już liczysz na to, że zacznie się prawdziwa akcja, wszystko zmierza do ostatecznej konfrontacji, a tu zonk, koniec gry, zostajesz z takim wtf, przecież to się jeszcze nie zdążyło zakończyć. Bardziej jak odcinek serialu gdzieś w środku sezonu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:53, 11 Lis 2018    Temat postu:

Ponoć na dniach Microsoft ma kupić zarówno Obsidian jak i inXile Entertainment (seria Wastenland, nowy Torment, Bard's Tale). Huh.

Wróciłem do Pillarsów w ramach kończenia zaczętych gier i... mam mocno mieszane uczucia. To jest gra, w którą chcę grać gdy mam wolny czas, ale gdy w nią gram to chce ją wyłączyć. Razz

Myślę też, ze dwójce sporo zaszkodziło to, że ludzie czekają na wyjście wszystkich DLC i pewne nasycenie się rynku. Divinity Orginal Sin 2 wymiotło i sprzedało ponad 1 mln egzemplarzy, więc może jednak trójwymiar i turowa walka bardziej trafiają do ludzi?

Bardzo brakuje mi jakiegoś podpowiadacza przy awansowaniu. Patrzę na te wszystkie umiejętności i nie wiem co wybrać Razz

E: Wypłoszu, jeśli masz steama to dlaczego nie jesteśmy jeszcze znajomymi na nim?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vaherem dnia Nie 20:54, 11 Lis 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 40 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:54, 13 Lis 2018    Temat postu:

@Vahu - napisz mi proszę wiadomość na priv, to Ci wyślę zaproszenie dzisiaj. Wink

Na razie Tyranny idzie mi lepiej, niż się spodziewałem, grając walczącym pięściami magiem lodu. Tak jak pamiętałem, system samodzielnego tworzenia zaklęć jest po prostu - pardon my french - zajebisty: intuicyjny i dający mnóstwo możliwości, a tworzenie postaci daje bardzo przyjemną elastyczność. To, co okrutnie przeszkadza mi Starszych Zwojach, czyli brak klas postaci i wynikającej z nich tożsamości postaci, tutaj jakoś nie wadzi: wybieramy dwie głównie specjalizacje, i tym zajmuje się nasz złolec. Szkoda tylko, że - w przeciwieństwie do odnowionych Baldurów i Pillarsów - operujemy naprawdę podstawowymi zdolnościami w ramach archetypów fantasy. Bycie łucznikiem/magiem ognia tudzież magiem z mieczem dwuręcznym jest ok, ale brakuje mi dziwactwa pokroju Szyfranta z Pillarów czy Błazna z BG. To samo można powiedzieć o świecie gry - niby udaje coś bliższego starożytności, niż średniowieczu, ale podczas pierwszego przechodzenia nie zdałem sobie z tego sprawy aż do końca gry, a to o czymś świadczy. Wink
Jeśli jeszcze chodzi o tworzenie postaci, to świetna jest opcja Podboju, i to, jak jest pieczołowicie podkreślana w dialogach - naprawdę czuję się związany z tym, co wybrałem. Co więcej, Podbój jest rozdzielony od przeszłości postaci, więc możliwości odgrywania jest od groma, chyba nawet więcej niż w DA:O (które przecież też miało fajne, osobiste prologi).
Podoba mi się jednak sama sytuacja, w jaką jest wrzucona nasza postać - i nawet nie chodzi o to, że jesteśmy po stronie tych złych (bo gra jednak daje sporo możliwości zachowywania się jak dobry), a to, że musimy lawirować między trzema siłami o złożonych relacjach. Do tego mamy jeszcze swojego szefa, niezbyt przyjaznego typka o nazwisku Tunon, i gra daje nam odczuć, że nie jesteśmy sami sobie sterem, żeglarzem i okrętem, a inne potęgi operujące w Terasach trzeba jednak brać pod uwagę (...oczywiście dopóki nie podlevelujemy do tego stopnia, by nikt nie mógł nam podskoczyć). Zresztą potęga postaci jest w dalszej części gry fajnie odwzorowana, i to w sposób, który wspaniale się wpisuje w świat gry. Jeśli chodzi o poczucie wzrostu mocy, to jedynym odpowiednikiem, jaki przychodzi mi do głowy, jest Tron Bhaala i to na Ascension.
Niestety, tyle dobrego nie mogę powiedzieć o składzie towarzyszy: nie, żebym odmawiał twórcom wysiłku, ale przy towarzyszach zabrakło mi odrobinę głębi, by mogli być tak zapamiętywalni, jak choćby ludki z gier Dragon Age. Zwrotka jest krwiożercza i oportunistyczna, Barik jest lojalny i... lojalny, Lantry jest ciekawskim mędrcem - słowem, każdego można opisać kilkoma wyrazami.
Nie zdążyła mnie jeszcze sfrustrować walka - podejrzewam jednak, że wkrótce zacznę na nią kląć, bo każda umiejka ma cooldown, a nie przepadam za tym mechanizmem; do tego, tak jak w Pillarsach, cholernie ciężko jest pozycjonować drużynę, by chronić magów przed obrażeniami, a ściągać uwagę wroga na opancerzonych wojowników. Za to propsy za unikalne zdolności, które nasza postać może wykorzystać we wspólnej akcji z danym towarzyszem. To jest fajny mechanizm.
Zobaczymy, jak to dalej pójdzie. Na wszelki wypadek ma świeżo przemodowane BG2, jakbym przestał się dobrze bawić. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 21:33, 16 Lis 2018    Temat postu:

Ten uczuć gdy odpalasz zapisek sprzed ponad roku i nagle mija ładnych parę godzin...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 23:09, 16 Lis 2018    Temat postu:

Która gra cię tak sponiewierała? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 11:09, 17 Lis 2018    Temat postu:

Wszyscy jadą po Falloucie 76 jak po burej suce, ale szczerze mówiąc jak tak słucham tych opinii, to wyłania mi się z nich gra, w którą w sumie chciałabym zagrać i pewnie jeszcze miałabym z tego nie lada frajdę. Czy to już obłąkańczy fangirlizm, bo nie wiem, czy powinnam się obawiać?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następny
Strona 8 z 12

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin