Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona
analizy, blogaski, aŁtoreczki...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Might & Magic

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lenn
Strażniczka popielnej kurtyny



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 2165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 22:12, 22 Sty 2014    Temat postu: Might & Magic

Wczoraj odkryłam, że lada moment ukaże się dziesiąta część cyklu M&M, kultowych erpegów na pecety, zatytułowana: Might & Magic Legacy.

Potem obejrzałam [link widoczny dla zalogowanych] i mój zachwyt trochę oklapł.
Modele postaci żywcem zerżnięte z HoM&M VI (kenshi, perłowe kapłanki, facjaty członków drużyny), muzyka też ponoć zerżnięta z wcześniejszych produkcji, pory dnia zmieniające się jak w kalejdoskopie, skokowe poruszanie się po kwadratach zamiast płynnej eksploracji trójwymiarowej mapy, sama grafika nie powala. (Fakt, w M&M VI, w którą nadal grywam z przyjemnością, grafika jest jeszcze gorsza, ale tamta część powstała w roku 1998, teraz mamy 2014 i ciut inne standardy -_-).

Widać, że twórcy poszli baaardzo na łatwiznę, licząc na to, że fani cyklu tak czy inaczej wyciągną portfele i kupią tego odgrzewanego kotleta.
Niestety, w moim przypadku mają rację: lecę do sklepu w dzień premiery. *pokeraface*


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mrok
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Liskowni

PostWysłany: Pon 18:07, 16 Lis 2015    Temat postu:

Nie wygląda to jak gra z roku 2015. A grałem w 5,6,7,8.

to już nie chodzi o skokowe poruszanie się, lecz o grywalność i jakieś elementarne nowatorstwo.

Ile będzie kosztowała?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4451
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:42, 16 Lis 2015    Temat postu:

Mrok, na steamie kosztuje 50 ojro . Ale nie chcesz jej kupić. Z komentarzy wynika, że jest słaba. zabugowana i ogólnie sprawia wrażenie niedokończonej. Ubisoft znów przyoszczędził.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mrok
Zakrzywiona Czasoprzestrzeń



Dołączył: 15 Lis 2015
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z Liskowni

PostWysłany: Pon 21:44, 16 Lis 2015    Temat postu:

a ja widzę ze 29 euro, i tak nie warto oczywiście

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4451
Przeczytał: 41 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:00, 16 Lis 2015    Temat postu:

Szit, pomyliłem się i sprawdziłem cenę najnowszych Hirołsów Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lenn
Strażniczka popielnej kurtyny



Dołączył: 22 Kwi 2013
Posty: 2165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 0:47, 19 Lis 2015    Temat postu:

Mrok napisał:
Nie wygląda to jak gra z roku 2015.

Bo to gra z 2014. Wink

Ostatecznie przeszłam ją w całości trzy razy. Cóż, jest dość krótka, a ja mam ogromny sentyment do poprzednich części cyklu (VI-VIII, dziewiątkę mam i próbuję odpalić od lat, bezskutecznie).

Pierwsza wersja gry, półtora roku temu, była koszmarnie zabugowana i przez to dosłownie niegrywalna: nie dało się rozpocząć drugiego aktu (sic!), gra zawieszała się co kilka/kilkanaście sekund i trzeba ją było restartować (sic!!) itp. W końcu jednak wypuszczono stosownego patcha i od tamtej pory jest w porządku. Znaczy, pewne błędy nadal są, ale nie zaburzają rozgrywki.
Wciąż fatalnie wypada natomiast polskie tłumaczenie, miejscami niepoprawne, niegramatyczne, z literówkami, a miejscami wręcz nieistniejące - wyobraźcie sobie, że wchodzicie do jednego z pierwszych sklepów, a tam właściciel oferuje wam "kupno standardowego miecza" czy "naprawę ekwipÓnku" obok "buy a skill upgrade" (przykład z głowy, ale tak to mniej więcej wygląda). Pomyśleć, że to nie żadna fanowska lokalizacja, tylko oficjalna, na którą ktoś wyłożył pieniądze, również gracze.

Niemniej jednak - przeszłam trzy razy i miałam z tego znacznie więcej przyjemności niż frustracji (nie licząc tego początkowego przedzierania się przez niegrywalną wersję, i tak cud, że dociągnęłam do połowy drugiego aktu, oczywiście po małym grzebaniu w kodzie, żeby w ogóle móc ten akt odpalić!).
Jest coś magicznego w poruszaniu się po kwadratach i rzezaniu hord wrogów w turowej walce, by nabić kilka leveli i móc rzezać jeszcze mocniejszych wrogów... i tak w kółko, to praktycznie jedyny cel gry. W porównaniu z poprzednimi częściami cyklu, fabułę oraz dialogi okrojono do minimum (a to nawet wcześniej nie była przecież seria fabularna na miarę Baldur's Gate). Idealnie przeźroczyści NPCe dający nam questy praktycznie nie próbują ukrywać, że właśnie o questy chodzi.

Znacznie bardziej boli mnie jednak to, że jak na grę o rzezaniu hord wrogów mamy tu bardzo mało rzezania. Gra jest boleśnie krótka, świat mały (znowu - zwłaszcza w porównaniu z częściami VI-VIII, gdzie świat był ogromny), a wrogowie się nie respawnują. To znaczy: teoretycznie to robią, ale, po pierwsze, w bardzo ograniczonym zakresie, a po drugie, w praktyce gra kończy się na długo przed czasem przewidzianym na respawn i nawet ja nie miałam cierpliwości, żeby po pokonaniu ostatniego bossa i zaliczeniu dodatkowych questów post-game godzinami czasu rzeczywistego (sic!) chodzić w przód i w tył po kafelkach, żeby doczekać się odrodzenia paru wilczków, które dałyby mi zawrotne kilka punktów expa.

Jak na to patrzę obiektywnie, to nie mam pojęcia, co mi się w tej grze podobało. Smile No ok, standardowo: eksplorowanie świata, ekspienienie, zbieranie kasy i artefaktów było przyjemne, muzyka i grafika w najwyższej rozdzielczości też (da się tam płynnie poruszać kamerą), choć oczywiście na tle innych produkcji tamtego okresu trudno tu mówić o jakichś spektakularnych osiągnięciach grafików.

Co do ceny - jakie 29/50 Euro? Wut? Na Allegro chodzi po niecałe 25 zł, ja swego czasu dałam ponad osiem dych w edycji kolekcjonerskiej i w sumie - mimo wszystko - nie żałuję, a za te 25 na pewno bym brała. Ale ja to ja, sentyment wypacza mi gust.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin