Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona
analizy, blogaski, aŁtoreczki...
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Baldury, Tormenty, Pillarsy itp.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Gry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:44, 08 Cze 2019    Temat postu: Baldury, Tormenty, Pillarsy itp.

Myślałem o takim temacie dla klasycznych crpgów (np. Baldurs Gate, Planescape Torment, Icewind Dale) i ich neoklasycznych następcach (np. Pillars od Eternity, Tyranny, Divinity Orginal Sin). Pościliśmy o tym całkiem dużo, ale te posty giną w bardziej ogólnych tematach.

Spróbuję zacząć od przyklejenia postu Wypłosza z "Tak bardzo czekam", bo boję się że sam post i ewentualne odpowiedzi przepadną w tak niegrowym dziale. Trzymajcie kciuki żeby bogowie morderatorstwa byli łaskawi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:54, 08 Cze 2019
PRZENIESIONY
Sob 16:45, 08 Cze 2019    Temat postu:

Laran Studios zapowiedziało Baldur's Gate 3. Tu można zobaczyć trailer.
Na razie o samej grze wiemy tyle co nic, poza standardowymi komunałami - że będzie wielka, złożona, bogata, trudne wybory moralne, etc.
Staram się nie hajpować. Przede wszystkim poprzednie tytuły zamknęły historię Wychowanka Goriona tak zdecydowanie, że nie wiem, z jakiego punktu może wystartować nowa historia, szczególnie, że zaczyna się 100 lat po wydarzeniach poprzednich gier. Poza tym - cóż, to Baldur. Wink Na pewno najważniejsza gra komputerowa mojego życia, a i chyba powszechnie uznana za jedną z najwybitniejszych z gatunku cRPG. Wszystkie Pillarsy, Tyranny, Dragon Age - każdy z tych tytułów musi mierzyć się z porównaniami do Baldur's Gate, tym bardziej niesprawiedliwymi, że masa ludzi ma do Baldura ogromną nostalgię (w tym ja). A zrobienie kontynuacji, z tytułem, i ze wszystkim... Dla mnie to byłby jak powrót do domu. Wink
Trzymam kciuki, choć podejrzewam, że nie dorówna oczekiwaniom.
Inna rzecz, że ludzie chwalą erpegi do Larana, czyli Divinity: Original Sin i Divinity: Original Sin 2. Czy ktoś może grał w te tytuły i może potwierdzić, że Laranowcy wiedzą, co robią? Wink

Cóż, będę z niecierpliwością oczekiwał wieści z Wybrzeża Mieczy. Wink

EDIT: Z okazji nowego tematu podrzucę też pierwszy udpate twórców BG3.
Dość uroczo ten entuzjazm wygląda, nie powiem. No i muzyczka w tle jest ładna. <3


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wypłosz dnia Sob 16:53, 08 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:26, 08 Cze 2019    Temat postu:

Po kilku odświeżeniach, wywaleniu na stronę główną forum itd udało mi się przenieść post. Sukces, jak uczyłem się tego ostatnio robić to przycisk "Wstaw post tutaj" objawił się dopiero następnego dnia. Very Happy

Najpierw o tym jak się tym trailerem zawiodłem: zobaczyłem go po raz pierwszy na 9gagu, leząc koło 5 z telefonem w łóżku i z wyłączonym dźwiękiem, więc początkowo byłem pewien że to jakaś nowa produkcja związana z Grą o Tron: ulice przypominają Królewską Przystań, a herb na zbroi herb Stannisa.

Ale pan Cthulhu w wersji szczuplutka modelka bardzo mi się podobał, wydawał mi się oryginalny, ale ktoś narzekał w komentarzach w stylu "o nie, tylko nie te chujaszki", więc pewnie taki oryginalny nie jest. Razz

Co do Lariana... to nie wiem. [link widoczny dla zalogowanych] Sam byłem napalony na Divinity, bo turowy system walk, który lubię bardziej od aktywnej pauzy, ale początek pierwszej części mnie rozczarował, o czym pisałem tutaj. Update: nie zagrałem w nią od czasu jak napisałem ten post.

Z drugiej strony ludzie piszą, że druga część to jakiś boski ideał itd, więc sam już nie wiem.

Co do tego co wiemy o BG3 i co o tym myślę: to taki pseudo reboot, mający przyciągnąć graczy tytułem. Tak jak mówisz: historia Wychowanka Goriona jest zamknięta, a po tylu latach w realu trochę bez sensu byłoby wracać do tamtych wydarzeń i bohaterów, tym bardziej że tytuł musi zdobyć nowych fanów i nie powinien przytłoczyć ich na starcie wydarzeniami z poprzedników. Te moje podejrzenia podkreśla chyba też logo gry (na końcu trailera wstawionego przez Wypłosza), gdzie ta zębowata rzymska trójka trochę ginie w twarzomackach slim Cthulhu.

Jestem na tyle zainteresowany, że dodałem edycje rozszerzone starych Baldurów do listy życzeń. Da się je przejść na super łatwym poziomie trudności jak Pillarsy?:p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 22:24, 08 Cze 2019    Temat postu:

@Vahu
O Boziu. To moje nadzieje co do Larana spadają. Słyszałem też że Divinity ma trochę nietrafiony humor, ale... ugh. No cóż, zobaczymy. Typek który nakręcił "Czernobyl" też wcześniej nie miał żadnych sukcesów. Wink

Rozszerzone Baldury mają tryb opowieści, w którym nie da się zginąć. :>


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:10, 11 Cze 2019    Temat postu:

Może nie będzie aż tak źle: zbroja na trailerze wygląda reliastycznie. BG3 na funkcjonować na najnowszej autorskiej wersji silnika Lariana (nie "Larana Wypłoszu Razz)... pierwsze Orginal Sin jest śliczne, kolorowe ale w taki naturalny sposób. Ma być odpowiednio mrocznie no i nad projektem czuwa też Wizards of the Coast, więc chyba nie pozwolą tego spieprzyć. Jestem bardzo ciekaw pierwszego gameplayu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 17:31, 24 Cze 2019    Temat postu:

Ludzie grający w Pillarsy II - na dniach startuje letnia wyprzedaż na steamie, czy dlc do Pillarsów II są warte uwagi?

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Vaherem dnia Pon 17:31, 24 Cze 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:30, 25 Cze 2019    Temat postu:

W dwójkę jeszcze nie grałam, ALE zanim kupisz na Steamie sprawdź, czy przypadkiem gdzie indziej nie są tańsze. DLCki do pierwszej części kupiłam w czasie steamowego summer sale'a, ale na Allegro. xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:04, 28 Cze 2019    Temat postu:

Okey, Lariana. I stand corrected. Razz
Pierwsze DLC do PoE2, czyli Beast of Winter, było bardzo przyjemne - nowa wyspa, też lodowa jak Biała Marchia w jedynce, ale z troszkę inną atmosferą i skupieniem na Rymgrandzie, czyli bogu entropii. Trochę wymagających walk i dużo lore - można np. sporo dowiedzieć się o Wojnie Świętego.
Do pozostałych jeszcze nie doszedłem, bo gram sobie teraz z Wyzwaniami Magrany (czy jak to tam się nazywa), i idzie mi wolniej niż zazwyczaj (wyzwanie Skaena, polegające na drastycznym ograniczeniu widoczności w podziemiach w zadziwiający sposób zmienia dynamikę - podobnie jak wyzwanie Galawaina, dające bestyjkom losowe dodatkowe moce). O ile mi wiadomo, Forgotten Sanctuarium skupia się na magach i arcymagach (zawsze spoko), a Seeker, Slayer, Survivor ma mieć tryb areny, co nie bardzo mnie interesuje (choć i tak przejdę).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 8:36, 29 Cze 2019    Temat postu:

Pillars of Eternity zajmuje 52 GB!? JAK!? WTF.

Yep, kupiłem Obsidian Edition ze wszystkimi dlc. :p


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wypłosz
Imperator Wszystkich Stref



Dołączył: 03 Wrz 2013
Posty: 1669
Przeczytał: 38 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:14, 30 Cze 2019    Temat postu:

Pochwal się postacią, Vahu. Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 23:06, 30 Cze 2019    Temat postu:

Nie mogę, zostało by mi tyle miejsca co nic na dysku. Musze trochę rzeczy pokończyć w końcu.

Ale żeby nie było ci smutno, to się jutro pochwalę postacią z Tyranny.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 22:39, 01 Lip 2019    Temat postu:

Oto moja stanowicielka: [link widoczny dla zalogowanych]

Sorry za zdjęcie w majtasach, ale to jedyny w grze moment, gdy widziałem ją na takim zbliżeniu, [link widoczny dla zalogowanych]. Wygląd mojej postaci trochę gryzie się z awatarem (cholernie ich mało do wyboru no i są jakieś takie meeeh), ale [link widoczny dla zalogowanych], gdzie robi się wrażenie na Tunnonie po pokonaniu siedmiu przeciwników na arenie. Stwierdziłem że własnie w czasie tej walki włosy jej posiwiały i nie, wcale, wcale nie zgapiłem tego z końcówki sagi o wiedźminie.

Podoba mi się tez jak trafiłem z imieniem. Kira to żeńska wersja imienia Cyrus (czyli moc, władza, tron, stolica, autorytet), a które po grecku brzmi Kyros - czyli tak jak główny złol w świecie Tyranny, któremu przyszło nam służyć. Stąd też headcanon: została tak nazwana lub w jakimś momencie swojego życia przybrała takie imię na jego cześć.

Co do samego Tyranny: możliwość grania zolem innym niż "ja zły ja zabijać" lub "zrobię dokładnie to co zrobiłbym w rozwiązaniu heroicznym, ale wezmę za to PINIONDZ" jest bardzo odświeżające. Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 7:33, 02 Lip 2019    Temat postu:

Mnie dalej boli, że ta gra kończy się... no, tak jak się kończy. Boli szczególnie bardzo, że ogólnie świat podobał mi się nawet bardziej, niż w Pillarsach. Ech.

Portrety postaci to jest znany problem w grach tego typu. Smile

Kira jest super! <3


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 18:56, 04 Lip 2019    Temat postu:

Zapomniałem o czymś: w Tyranny mamy niejako dwuklasowość od początku i moja Kira zna się na walce dwoma broniami i błyskawicach. I może w grze rzucony od czasu do czasu piorun odpychający przeciwnika nie wygląda imponująco, ale w połączeniu z niskim poziomem trudności i moją wyobraźnią wygląda TAK.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rewa
Tillchen w opałach



Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 1866
Przeczytał: 35 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:22, 04 Lip 2019    Temat postu:

<3
Grunt to mieć fun z gry. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Vaherem
Der Hexenhammer



Dołączył: 17 Mar 2013
Posty: 4433
Przeczytał: 39 tematów

Pomógł: 37 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:48, 20 Paź 2019    Temat postu:

Pograłem trochę w Pillars of Eternity II i muszę trochę ponarzekać.

Szczególny problem mam z systemem importowania sejva z pierwszej części. Importuje sejva i... nadal mogę wybierać jedynie między edycją gotowych widzących przygotowanych przez Obsidian albo tworzeniem nowej postaci. Zirytowany (hej, spędziłem w jedynce 80 godzin!), zauważyłem że mój sejv nazywa się "Latarnia Morska" i jest z 20.11.2018. Zajarzyłem, że owszem to jest dzień w którym skończyłem POE i może nadpisałem końcowy zapis, by zrobić jeszcze jakieś acziwki? Zirytowany i zrezygnowany ściągnąłem pierwsze POE jeszcze raz, jeszcze raz zabiłem Thaosa i wysłuchałem końcowych napisów podsumowujących moje wybory (jeden nadal boli dość mocno), upewniłem się ze powstał specjalny endgejmowy sejv i odpaliłem dwójkę. Plus dla twórców, że można pominąć intro. A teraz wyobraźcie sobie mój wkurw, gdy zobaczyłem, że znów mam zapis o nazwie... latarnia morska. SZllaaag. Pomęczyłem trochę Wypłosza i wyszło na to, że gra importuje twoje sejvy, zapamiętuje twoje decyzje, ale... i tak musisz tworzyć nową postać. To głupie. Ok, rozumiem że na nowym silniku gra nie zimportuje naszego wyglądu, ale takie rzeczy jak imię, rasa, profesja i pochodzenie mogłaby - z opcją edytowania pewnych informacji. W międzyczasie wywaliłem już jedynkę i nie mogłem sprawdzić czy dobrze odtworzyłem moją postać. Z tym odtwarzaniem postaci też miałem problem... bo na nowym silniku wyglądają jakoś tak inaczej. Na dodatek moja elfka była blondynką i jakoś nie mogłem dobrać blond koloru który nie byłby żarówiasty w stylu obliviona/fallouta3/new vegas, więc w wyniku wypadku na początku dwójki mojej postaci zbielały włosy (który to już raz, panie Vahu?Razz). Sam początek mnie nie zachwycił. Ot, klimatyczne intro w którym zostaje zniszczona nasza twierdza z jedynki, tworzenie postaci (gdzie problemy z tymi sejvami kompletnie popsuło mi wrażenia), budzimy się na statku (który, btw jest imo brzydki strasznie)... i od razu zostajemy zaatakowani przez piratów. Przy czym pan kapitan po rozmowie z nami wysadza grupę abordażową i sam odpływa, co za realizm...

Dobra, to tyle narzekań. Bo widzicie ja już wręcz kocham tę grę. To najlepszy tytuł w jaki grałem od dawna. Mam wrażenie, że poprawili wszystkie bolączki jedynki i dodali jeszcze masę świetnych rzeczy. I ten klimat!

Ale po kolei:
Co Vahu, nie podoba Ci się twój statek? To go przemaluj! Zmień nazwę, która będzie widoczna na burcie! Nadal ci się nie podoba? To kup nowy! Co za problem! Wciągnij na maszt banderę która ci odpowiada, kup inny rodzaj żagli, armat, kotwicy, rekrutuj załogę, dbaj o zapasy... to jest cudo. Od dawna marzyłem o takim własnie tytule, a że jesteśmy w krainie fantasy, to mogę pływać i odkrywać nowe miejsca.

Podoba mi się też to, że chyba jest jeszcze więcej sprawdzianów i wydarzeń tekstowych (w jednym z pierwszy wybrałem ratowanie skrzyni z przedmiotami z mojej zniszczonej twierdzy zamiast majtka, więc chłop zginął). Tak, ostatnio nauczyłem się grać takimi nie do końca dobrymi postaciami. Tak samo świetne są bitwy morskie rozgrywane właśnie w taki tekstowy sposób, gdzie manewruje się okrętem, oddaje salwy z armat itd... dopóki nie dojdzie do abordażu. I dzięki, dzięki ci Obsidianie za dodanie turowego systemu walk! Nareszcie mogę się w tym wszystkim połapać, więc walka to normalne wyzwanie i równoważy się z doznaniami płynącymi z fabuły.

I klimat. Te miasta. Muzyka w karczmach (w których rozpoznaje oryginalne średniowieczne melodie). Załoga śpiewająca szanty. Moja elfka biega z rapierem, sztyletem i ma na łbie kapelusz (ahhh, od jak dawna marzyłem o grze w której mógłbym to zrobić). Jedyny problem mam z tym, że dotąd nie znalazłem jeszcze pancerza który miałby zarówno dobre statystyki i podobałby mi się wizualnie.

Po prostu wow... to najlepszy nowy tytuł dla pojedynczego gracza w jaki zagrałem od lat. Zobaczymy jak dalej, ale jej, to ma szansę wbić się na listę moich top crpgów wszechczasów. Właściwie uż jestem pewien, że ma miejsce w pierwszej dziesiątce.

Obiecałem sobie, że w październiku dokończę Tyranny, a w listopadzie Mass Effect 3... ale ciężko będzie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Niezatapialna Armada Kolonasa Waazona Strona Główna -> Gry Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin